My.ini optimaliseren

Status
Niet open voor verdere reacties.

antonwas

Gebruiker
Lid geworden
11 nov 2006
Beste mensen,

Ik wil graag iets leren over Drupal. Ik heb er nog nooit mee gewerkt. Daarom heb ik een interessant boek gevonden.
Voordat je echt aan de slag gaat, moeten er eerst een aantal instellingen in het configuratiebestand van MySQL (my.ini) veranderd worden.
Het probleem is dat de instellingen zoals ze in dat boek staan (gaat over Drupal 7) niet te vinden zijn in my.ini. De instellingen dienen volgens het boek als volgt te zijn:

Code:
# * Fine Tuning
#
key_buffer = 16M
key_buffer_size = 32M
max_allowed_packet = 16M
thread_stack = 512K
thread_cache_size = 8
max_connections = 300

Sommige van deze instellingen zijn wel te vinden, andere staan er dubbel in en weer anderen zijn helemaal niet te vinden. Kan iemand mij vertellen welke variabelen in my.ini ik moet aanpassen om aan het voorbeeld uit het boek te voldoen? Ik gebruik MySQL binnen XAMPP v 1.8.1-0.

Groet,

Anton

Als bepaalde waardes nog niet in my.ini staan dan kun je deze prima gewoon toevoegen :)

Dan zou niet uit hoeven maken, ik zet ze meestal onderaan er bij want dan weet ik wat ik zelf heb aangepast :)

Zoek die parameters ook even op, want boeken zijn vaak verouderd of geven standaard waarden die de auteur ooit goed vond. Het zou zomaar kunnen dat in het boek al de standaard waarden staan, of zelfs lagere waarden dan de standaard.

De max_connections instelling van 300 is bijvoorbeeld puur uit de duim gezogen, op je wamp servertje zul je helemaal nooit 300 gelijktijdige verbindingen krijgen. Sterker, de kans is groot dat je server op dat aantal zal omvallen dus het is veiliger om er 25 van te maken, als je script dan op hol slaat kun je in ieder geval niet meer verbindingen aanmaken dan je server kan ondersteunen.

Er zijn hele lappen artikelen geschreven over deze parameters en hoe je kunt controleren waarop je ze in jouw omgeving moet instellen, maar als je zelf wat gaat spelen met drupal dan is geen van de genoemde instellingen van enig belang.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan