My Passport Essential externe hdd op mac.

Status
Niet open voor verdere reacties.

kickboy

Gebruiker
Lid geworden
28 mei 2008
Berichten
384
Hallo,

Ik had een vraag ik heb een Western Digital My Passport Essential 500 GB. Externe hdd.

Ik gebruik thuis windows XP. maar bij mij op school is bijna alles MAC. We hebben een eigen radio enz. Dat is ook allemaal mac. Maar als ik mijn hdd er in stop kan ik alles bekijken behalve, verwijderen iets toevoegen. Ik kan niks. Waarschijnlijk omdat er een programma op zit van WD en dat is .exe is er een oplossing of het zelfde programma alleen dan voor mac??

Chris
 
Wat ik denk is dat de bestandsindeling NTFS is. Hoewel mac er support voor zou moeten geven geloof ik (correct me if I'm wrong), werkt het meestal gewoon niet naar behoren. Bestanden worden niet weergegeven, niet kunnen schrijven en andere onzin. Hoe je het kan oplossen is de schijf te formateren naar FAT32. Het enige nadeel is dat je dan bestanden groter dan 4 gb niet kan gebruiken.
 
Mac ondersteunt alleen lees-rechten voor NTFS.

2 opties:
- De schijf formateren naar FAT32
- Het programma "NTFS for Mac" (link) op de Mac's laten installeren.
 
Ja, je kan maximaal files van 4gb op je schijf zetten en je kan volgens mij (niet zeker) geen schijfcompressie uitvoeren. Echter schijfcompressie werkt toch niet op een mac-geval. Dus dat maakt niet veel uit.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan