My pict, My vid. weg?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tino Karunding

Gebruiker
Lid geworden
12 jan 2006
Berichten
12
Mijn systeem is gecrashed en toen heb ik windows opnieuw erop gezet.
De harde schijf is opgedeeld in een C en D schijf.
De map Mijn foto's en mijn Video's staan dus op de D schijf.

Wanneer ik deze mappen wil openen krijg ik geen toegang.
Heeft denk ik iets te maken met de registratie.
Hoe kan ik weer bij de foto's?
 
Je zult weer eigenaar moeten worden van die schijven en mappen.
Met pro kun je rechtsklikken op de map en als je daar beveiliging ziet kom je vanzelf verder.
Voor home moet je via de veilige modus.
 
Laatst bewerkt:
Heb ik al gedaan. Denk dat 't iets te maken heeft met de codering van die desbetr folder welke nu blijkbaar niet overeenkomt met de naam die gebruikt is bij installatie. Heb 't al wel eens eerder gehad en toen heb ik windows er opnieuw op gezet. Maar dit heb ik nu 3 keer gedaan en de truuk gaat deze keer niet op.
Zit dit niet ergens in 't register?
 
Dan maak je die user/gebruiker ook.
Zodra Windows deze dan kent doe je het alsnog.
 
Niet dat ik weet.
Heb je alles geprobeerd als administrator?
De admin moet toch eigenaar kunnen worden en geeft de rechten aan de nieuwe user? Ik vind het heel vreemd. Normaal gesproken krijg je te horen dat je geen rechten hebt om op die schijf te komen maar dat je wel eigenaar kunt worden. Minimaal moet het de admin lukken.
Kijk, ik ken wel iets dat je de naam kunt wijzigen zoals je deze Windows maakte.

Naam van eigenaar veranderen

Stel u koopt een gebruikte PC en u wilt de naam van de verkopende partij uit het systeem verwijderen en uw eigen naam en bedrijfsnaam opnemen. Dat doet u als volgt:

Maak altijd voordat u wijzigingen in het register gaat aanbrengen een herstelpunt aan via Start >> Bureau-accessoires >> Systeemwerkset >> Systeemherstel. Kies in het dialoogvenster Systeemherstel voor de optie Een herstelpunt maken en klik op Volgende. Geef het te maken herstelpunt bij Beschrijving van herstelpunt een naam en klik op Maken. Klik als het herstelpunt gemaakt is op Sluiten.
Open de Windows Register-editor via Start >> Uitvoeren, typ in het dialoogvenster Uitvoeren achter Openen de opdracht regedit en klik op OK.
Klik in de Register-editor in het linkervenster op HKEY_LOCAL_MACHINE >> SOFTWARE >> Microsoft >> Windows NT >> CurrentVersion.
In het rechter deelvenster ziet u nu de waarden RegisteredOwner en RegisteredOrganisation staan met rechts de huidige gegevens.
Dubbelklik op RegisteredOwner en wijzig de gebruikersnaam.
Dubbelklik op RegisteredOrganisation en wijzig de bedrijfsnaam.
Sluit de Register-editor via het kruisje rechtsboven.
Herstart de PC. De gebruikersnaam en bedrijfsnaam zijn gewijzigd.


Organisatie moet je dan negeren.
 
Laatst bewerkt:
Tino Karunding zei:
... Denk dat 't iets te maken heeft met de codering van die desbetr folder ...

Bedoel je dat je op je vorige XP de EFS/Encryptie aan had gezet op deze bestanden?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan