My Temp veranderd te vaak heel snel.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Skarza

Gebruiker
Lid geworden
16 jan 2012
Hallo,

Ik heb even een vraag, normaal lette ik er nooit op, maar sinds kort nouja sinds mijn nieuwe pc doe ik dat wel.
Ik heb een i7 2600k met Maximus iv Extreme-z en een Corsair H100 en een HAF X kast.
Hij is nog niet opgevoerd, maar nu heb ik de volgende probleem althans ik weet niet of het een probleem is of niet, maar
ga ervan uit dat, omdat ik een Corsair H100 gebruik de temp gewoon beduidend lager moet zijn dan ie nu aangeeft.
Gebruik voor de temp CORETEMP.

Het veranderd zeer snel, het ene moment is die 31 en als ik dan even wat doe op Chrome loopt ie naar 46 of 51
daarna loopt ie weer terug naar 31 en dan als ik weer een tab open gaat ie naar 50 ofzo. Neem aan dat ie dat niet moet dan voor z'n simpele task?
En is 30C niet te hoog voor gebruik met een corsair H100 op stock of ?

Verder zit er 3x 240mm fans en 3x 120mm fans en 1x 190mm fans in ( Voor 1x 240 en 120mm en zijkant een 240mm zijn voor intake ) Boven 240 ( komt nog 1 bij ) en 2x 120 voor de h100 en achter een 190mm gebruik ik voor de outtake. Dus denk dat het dus beter moet koelen,
kan het zijn dat ik misschien te weinig koelpasta gebruikt heb? of dat ik maybe de H100 er niet helemaal juist op heb gezet?
Kan iemand mij aub helpen hiermee en vertellen waar dit aan ligt en wat ik eraan kan doen?
en wat een normaal temp zou zijn voor dit systeem op stock? want als ie n u al zovaak afwisselt van temps, weet ik niet wat ie doet als ik hem zou gaan overclocken.

Kamertemp is ongeveer 22 graden.

alvast bedankt

Laatst bewerkt:
30 Idle is niet verkeerd.
Wat zijn de temperaturen als je de processor langdurig belast?
bv met Prime 95

50 voor een simpele taak is aan de hoge kant.

Ik heb vannacht 2 uurtjes geslapen en toen prime95 gedraait.
Die optie waar die max cpu ram en heat test doet ofzo.
Na 2u dat aangelaten te hebben en ik het dus wou stoppen
stond de temp op 51 graden.

Nadat ik het stopte ging ie weer naar rond de 34 ofzo.

Dan zit het goed :thumb:
De temperatuur kan inderdaad snel stijgen en zakken.
Per setup verschillend, maar als 51 max is met prime, dan hoef je je geen zorgen te maken

Hallo.

Jah heb nu even wat vaker gekeken hij zit een beetje rond de 30 - 35 graden als ik zit te surfen en film kijken en dergelijke.
en peaked af en toe naar 40 enz als ik nieuwe venster of nieuwe tab open op chrome weet niet waar dat door komt. Ik zou anders nog wel even tijdje langer
prime gebruiken ( hoelang is ong een goed idee om echt een goede beeld te krijgen of is 2 uurtjes genoeg ? )

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan