My updater 1.0

Status
Niet open voor verdere reacties.

stefanz

Gebruiker
Lid geworden
3 jun 2008
My updater is een programma dat ik gemaakt heb voor mensen die net begonnen zijn met programmeren en die toch hun applicatie willen voorzien van updates, Ook heb ik het gemaakt om er zelf wat van te kunnen leren omdat ik zelf maar weinig met een database werk. het is momenteel alleen mogelijk om een .exe bestand te updaten.

Ik hoop dat jullie hier wat aan hebben voor meer informatie lees je het readme bestand door.

Screen
screen.png

Dit is het update paneel waarmee je een nieuwe update maakt.

my%20update%20sceeen.png

updater%20sc.png

Download
Download my updater

Laatst bewerkt:
Een bijgevoegd README bestand in word 2007...

De nadelen daarvan zijn dat iedereen die niet beschikt over word (2007 of hoger) moeite heeft met openen meestal, dus het is misschien handig om er een PDF ofzo van te maken :thumb:

[edit]
In het config bestand staat curent, dat moet zijn current ;)
[/edit]
[edit]
als je een fout maakt in de .exe naam van het bestand, geeft de updater de fout "De naam van u .exe bestand not found!"
in goed Nederlands lijkt me dit toch: "De naam van uw .exe bestand is niet gevonden"
En dan sluit hij het venster niet af en moet je zelf met alt + f4 afsluiten...
[/edit]

[edit]
al weer een edit, ja...
Nog een nadeel van een Word bestand, de taal staat er nog ingesteld in Fries... (Al is dat ook wel weer komisch..)
En er stonden woorden in als inteloggen en teworden, nou ben ik geen kei in Nederlands, maar volgens mijn moet dit zijn: In te loggen en te worden.
[/edit]

Laatst bewerkt:
Een bijgevoegd README bestand in word 2007...

De nadelen daarvan zijn dat iedereen die niet beschikt over word (2007 of hoger) moeite heeft met openen meestal, dus het is misschien handig om er een PDF ofzo van te maken :thumb:

[edit]
[/edit]
[edit]
als je een fout maakt in de .exe naam van het bestand, geeft de updater de fout "De naam van u .exe bestand not found!"
in goed Nederlands lijkt me dit toch: "De naam van uw .exe bestand is niet gevonden"
[/edit]

Bedankt voor de tip zou ik idd nog even doen.:thumb:

[edit]
[/edit]
[edit]
[/edit]

Je hebt gelijk dat current er verkeert staat.
"De naam van u .exe bestand not found!" Dit komt omdat je het config bestand nog niet hebt aangepast want dit staat er namelijk Exe: "De naam van u .exe bestand"

O... niet vaak genoeg gerefreshd...

Nou heb ik nog een 3e edit toegevoegd...
Voor de zekerheid zet ik die hier dan ook nog maar even neer:

Nog een nadeel van een Word bestand, de taal staat er nog ingesteld in Fries... (Al is dat ook wel weer komisch..)
En er stonden woorden in als inteloggen en teworden, nou ben ik geen kei in Nederlands, maar volgens mijn moet dit zijn: In te loggen en te worden.

Ja microsoft office word:mad:
En idd spelling is niet mijn beste vak:confused:

Laatst bewerkt door een moderator:
Wie heeft zich aangemeld met dit email adres 'nee@ditisnep.nl' wat bedoel je met dit is nep?

xD

Wou kijken of je het doorhad.
Wist dat jij mijn gegevens kon zien dus had ik een nep email gebruikt (nee@ditisnep.nl...)

Oké als als je maar niet denkt dat mijn inlogsysteem nep is:P

Nee, zeker niet. Dat heb ik natuurlijk ook uitgebreid getest...

Op zich leuke app, maar ik vind het wat omslachtig.

1. Ik moet de nieuwste .exe (mijn .exe) al geupload hebben
2. Dan moet ik jouw app runnen die mij een update code geeft, die ik vervolgens plaintext in een tekstbestandje neerzet en die bij elke applicatie mee moet sturen
3. Ik moet de updater ook nog mee sturen (inclusief bijbehorende dependency). Ik weet niet of je applicatie obfuscated o.i.d. is, anders kan een kwaadwillende gebruiker hier natuurlijk veel uithalen.

Wat ik doe voor updates/versiebeheer is een (md5) hash berekenen van (de inhoud van) het .exe bestand. Deze hash wordt dan vergeleken met de hash van de gebruiker. Komt deze niet overeen? Dan is er een update (of er is gekl**t met de applicatie).

Begrijp me niet verkeerd hoor, het idee is leuk en goed, alleen ik vind het wat omslachtig en niet monkey-proof (niet dat mijn oplossing dat wel is).

Bedankt voor je reactie aaajeetee,

Ik vind het omslachtige wel wat mee vallen punt 2 doe je maar eenmalig he.
En als je een applicatie aan het maken bent kom je wel vaker in aanraking met omslachtige dingen.

Maar idd een goeie oplossing vooral het geen dat er dan niet met de applicatie geklooid kan worden maar ik denk dat dat niet zo maar klaar is.
En o ja het is niet voor monkeys.

Laatst bewerkt:
Jammer van het pictogram :P. Voor de rest: goed gedaan! Prachtige GUI!

Ik heb een vraag:
Welke gegevens kun je allemaal zien? Ik denk dat je dat ergens moet vermelden voordat je wilt dat mensen het gebruiken ;).

Edit:

Misschien kun je dit aanpassen:
56202860.jpg

De TextBox overlapt de Button ;)

Laatst bewerkt:
Als je zoiets doet moet het ook niet te duidelijk :p...
(Vaag weggestopt in een of andere algemene voorwaarde of iets dergelijks)

Maar om het tegen ons te vertellen kan toch geen kwaad? :P

Ik heb een vraag:
Welke gegevens kun je allemaal zien? Ik denk dat je dat ergens moet vermelden voordat je wilt dat mensen het gebruiken ;).

Sorry voor mijn late reactie de gegevens die ik kan zien zijn alle ingevoerde gegevens.

Dus je hebt ook alle wachtwoorden e.d. ? :confused:

Dat klopt net zo als helpmij alle wachtwoorden kan bekijken in hun database:)
Dus gebruik nooit het zelfde wachtwoord.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan