Mybookworld Western Digital vraag

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hannibal392

Gebruiker
Lid geworden
21 okt 2011
Goedenavond,

Het is opzich niet echt een probleem, maar meer een vraag. Maar goed, hier mijn vraag:

Ik heb al ongeveer 1,5 jaar een Mybookworld Western Digital. Wij hebben altijd al de computer, of laptop aan moeten zetten om via onze streamer (AC Ryan Play!On HD Mini) contact te krijgen met onze Mybookworld Western Digital. Misschien vermoede jullie het al. Het is een netwerkhardeschijf. Als mijn vader, of ik de computer, of laptop niet aanzetten, kunnen wij de Mybookworld niet bereiken (niet zien) via onze streamer. Nu komt dus eindelijk de vraag: Is het mogelijk om zonder telkens de computer, of laptop aan te moeten zetten we toch via de streamer de Mybookworld kunnen bereiken (zien)? Bij voorbaat dank.:)

Met vriendelijke groet,

~~Hannibal392~~

Dat zal alleen gaan als dat apparaat ook echt een NAS is. Wanneer het puur een externe harddisk is zal dat niet lukken.
Maar je kunt hem toch ook via USB rechtstreeks op de AC Ryan aansluiten?

Laatst bewerkt:
Dat zal alleen gaan als dat apparaat ook echt een NAS is. Wanneer het puur een externe harddisk is zal dat niet lukken.
Maar je kunt hem toch ook via USB rechtstreeks op de AC Ryan aansluiten?

Eerlijk gezegd heb ik dat nog nooit geprobeerd, maar misschien mijn vader wel. Zal het ´m straks even vragen.

Maar hoezo kan het dan niet als het ´puur´ een externe harddisk is? Waarom moet dan persé de laptop, of de computer aan staan? Werkt het als een soort brug?:P

Met vriendelijke groet,

~~Hannibal392~~

De laptop of PC dienen als host voor die externe schijf omdat hij zelf geen software aan boord heeft om zichzelf bekend te maken. Een NAS (Network Accessable Storage) heeft dat wel.

Dat is inderdaad ook nog een mogelijkheid :)

Bedankt beiden voor de snelle reacties!

Ok, dat is dan jammer, maar niet persé noodzakelijk. Ik ga binnenkort wel even kijken voor zo´n NAS die zelf kan opereren. Want dat is natuurlijk wel ´n stuk makkelijker dan iedere keer de computer, of laptop aan te moeten zetten.:P

Nogmaals: heel erg bedankt voor de duidelijke en snelle reactie´s!

Met vriendelijke groet,

~~Hannibal392~~

Heb je gezien wat seniorke zei?
Als je router over een USB port beschikt kun je hem daar op aansluiten.
Dan is hij bereikbaar vanaf de PC, de laptop en de Media Player.
Raadpleeg de handleiding van je router voor het gebruik hiervan.

Heb je gezien wat seniorke zei?
Als je router over een USB port beschikt kun je hem daar op aansluiten.
Dan is hij bereikbaar vanaf de PC, de laptop en de Media Player.
Raadpleeg de handleiding van je router voor het gebruik hiervan.

Ja, had het gezien, hoor. En nee, mijn router heeft (helaas) geen USB ingang.:( Mijn Ziggo modem (Cisco EPC3925) heeft volgensmij wel zo´n USB ingang, maar dat hebben ze om de een of andere reden afgeplakt.

Maar goed, om dit in de toekomst makkelijker te maken kan ik dus uit 2 opties kiezen:

Optie 1: Ik koop een ´echte´ NAS.
Optie 2: Of ik koop een router met een USB ingang.

Ik zou dan liever voor optie 2 willen gaan. Want volgensmij kost een NAS wel even wat duurder dan een router met ´n USB ingang.:P

Maar goed, ik maak straks hier wel een ander topic voor. Mijn vraag is beantwoordt, dus wat mij betreft hoeft hier niet meer in gereageerd te worden.

Met vriendelijke groet,

~~Hannibal392~~

Toch nog even reageren want ik bedenk me ineens dat ik er een tijd geleden nog iets anders voor heb gebruikt.
Het is een apparaatje waarmee je een USB apparaat zoals je externe schijf in je netwerk kunt hangen.
Ik heb hem zelfs nog liggen maar doe er niets meer mee omdat ik al een NAS en een mediaplayer heb.
Het gaat om deze:
http://www.compustunt.nl/randappara...lanu-printer-and-storage-network-adapter.html

P.S.
Als je er 15 euro voor over hebt mag je die van mij wel overnemen.
Hij is zo goed als nieuw en maar heel kort gebruikt.
Driver en handleiding kun je hier vinden.
http://www.conceptronic.net/download_list.php?stype=3&productid=316

Laatst bewerkt:
Toch nog even reageren want ik bedenk me ineens dat ik er een tijd geleden nog iets anders voor heb gebruikt.
Het is een apparaatje waarmee je een USB apparaat zoals je externe schijf in je netwerk kunt hangen.
Ik heb hem zelfs nog liggen maar doe er niets meer mee omdat ik al een NAS en een mediaplayer heb.
Het gaat om deze:
http://www.compustunt.nl/randappara...lanu-printer-and-storage-network-adapter.html

P.S.
Als je er 15 euro voor over hebt mag je die van mij wel overnemen.
Hij is zo goed als nieuw en maar heel kort gebruikt.

Nee, bedankt. Ik koop dan toch liever een NAS, of een router met USB ingang. Het zal waarschijnlijk een router met USB ingang worden, omdat we toch al van plan waren om binnenkort een nieuwe router te kopen (omdat de router al 3 of 4 jaar oud is). Maar wel heel erg bedankt voor ´t aanbod.:thumb:

Met vriendelijke groet,

~~Hannibal392~~

Maar om op een eerdere opmerking terug te komen, die AC Ryan heeft 2 USB poorten en daar kun je die externe schijf zo op aansluiten dus volgens mij hoef je geen cent uit te geven om te bereiken wat je wilt.

Laatst bewerkt:
Maar om op een eerdere opmerking terug te komen, die AC Ryan heeft volgens mij 2 USB poorten en daar kun je die externe schijf zo op aansluiten dus volgens mij hoef je geen cent uit te geven om te bereiken wat je wilt.

Nee, dat gaat ´m niet worden, omdat we vaak downloaden. En dan moeten we iedere keer de schijf loskoppelen. En daar hebben wij nou nét geen zin in.:P

Maar als dat bovenstaande me niet zou uitmaken had ik het inderdaad zo ook op kunnen lossen.

Met vriendelijke groet,

~~Hannibal392~~

Ok dan.
Er zijn dus meerdere oplossingen voor je initiële vraag en inmiddels weet je precies wat je wilt :)
Overigens is dat de reden waarom ik niet de AC RyanHD Mini heb aangeschaft maar de PlayonHD zonder schijf maar wel met de mogelijkheid er eentje in te doen.
De AC Ryan bevalt zo goed dat ik er inmiddels een 2TB harddisk in heb gezet.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan