myditto NAS

Status
Niet open voor verdere reacties.

mariannevanh

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
14 dec 2004
Wij hebben sinds kort een myditto NAS.
Hierover hebben wij verschillende vragen, waarop we vooralsnog geen antwoord vinden:
- hoe maken we de "gebruikers"-USB-stick bekend bij de NAS?
- voor het aanmaken van een nieuwe gebruiker in de NAS moet de administrator-USB-stick in de NAS worden gedaan, op "COPY" worden gedrukt en vervolgens in de PC de applicatie worden gestart. Het enige wat ik dan krijg is de vraag om een NIEUW wachtwoord voor de huidige gebruiker...
- Hoe voorzien we de harde schijf van de NAS het snelste met de benodigde data? We beschikken over slechts 1 computer met een S-ATA aansluiting en daarin is geen ruimte om (tijdelijk) een tweede harde schijf (die uiteindelijk in de NAS geplaatst wordt) te plaatsen.
- Wanneer we via de Verkenner (op een PC in het lokale netwerk) de NAS willen bereiken, vinden we onder Netwerk, de MYDITTO, maar als we daarop willen inloggen staan daar invulvelden voor gebruikersnaam en wachtwoord en daaronder: Domein: GUIDO-DELL (ja, dat is de naam van een van de computer). Ik kan niet inloggen met de inloggegevens van Windows 7 en ook niet met de accountgegevens van MyDitto. Wat doe ik fout?
- De MyDitto-applicatie geeft tijdens het kopiëren regelmatig een Runtime error en stopt er dan mee. Hoe voorkom ik dit?

Laatst bewerkt:
Een NAS hoort op het LAN of WLAN te worden aangesloten. Dat hebben jullie blijkbaar al gedaan. Verder kan ik alleen over mijn eigen NAS van ander merk vertellen.

Ik heb mijn eigen NAS opgenomen in een werkgroep. Jullie moeten ervoor zorgen, dat alle computers en de NAS in hetzelfde werkgroep zitten. WERKGROEP zal een vaak voorkomend naam zijn.

Ik vermoedt, dat jullie met de administrator USB stick eerst de applicatie van de NAS naar de stick moeten kopieëren en vervolgens deze applicatie op de computers moeten installeren.

Bij jullie is misschien iets misgegaan. Ik zal nog een keer de NAS volledig installeren. Vermoedelijk is de eerste stap, die jullie moeten doen, via het webinterface de NAS bij te werken.

Indien jullie niet verder komen graag de volledig typeaanduiding vermelden...

We hebben een Ditto My Family. Ik zie in de Verkenner in Windows 7 een onderdeel Netwerk staan. Daaronder staat Guido-DELL (dat is mijn computer), maar ook MYDITTO, de NAS. Wanneer ik deze openklik, krijg ik een scherm waarin mij wordt gevraagd in te loggen. Maar welke naam en wachtwoord moet ik daar opgeven? Bij de initiële start van de NAS-software is wel een naam en wachtwoord gevraagd, maar dat is voor de software op de stick. Die combinatie van naam en wachtwoord werkt hier niet. Ook mijn Windows-account werkt hier niet.

De site geeft geen handleiding prijs. Ik zou nog een keer alles opnieuw installeren. Verder weet ik het ook niet. Blijkbaar kan iedereen op deze NAS lezen en schrijven, en dedicated opslag per gebruiker wordt niet geboden???

Ik heb even wat in de handleiding gebladerd. Myditto is een NAS systeem met een extra gebruikersinterface via de usb sticks. Dat vereist Windows 7, of Mac OS X, of Linux op de client computers.

Indien jullie zo veel problemen hebben dan zou ik met de handleiding in de hand opnieuw alles inrichten. Misschien kan men de firmware ook bijwerken.

In het algemeen mount je zo een NAS als een extra harde schijf, maar zo ver komen jullie blijkbaar niet.

Sorry, meer kan ik niet van maken...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan