Myqual maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

janco1997

Gebruiker
Lid geworden
1 jun 2010
Hallo,

Ben een beginnende website maker. Ben een beetje aan het uitvogelen hoe heel het mysqual gebeuren werkt maar kom er niet echt uit.
Mijn doel is om een kalender met afspraken en een blog voor de voorpagina te maken. Hievoor mysqual om in te loggen voor 1 admin of meerderen.
Maar ik kom er niet uit hoe ik precies die kalender met een database (die ik ook nog moet aanmaken) kan koppelen.

Ik hoop dat jullie mij hierover meer kunnen vertellen.
Ik gebruik xampp, en ben "php my admin" gekomen.
Dit is het kalender script: http://www.sajt-trgovina.com/calendar/index.php

Groetjes!

Op de site staat een tutorial hoe je het script moet gebruiken.
Het ziet er naar uit dat het script de juiste tabellen voor je creëert als je het uitvoert.
Je hoeft alleen binnen je phpMyAdmin een database aan te maken.
Dit doe je door op datbases te klikken en er daar 1 toe te voegen, de exacte layout van de phpMyAdmin omgeving verschilt nog wel eens, maar ik denk dat je erw el uit komt als je goed kijkt.
Hoeveel kennis van PHP, MySQL, HTML en CSS heb je al? Dat geeft een indicatie van wat we je nog moeten vertellen :)
Er zijn verschillende sites te vinden waar je de basis van de bovengenoemde talen kunt leren, ik raad je aan een paar van die tutorials door te lopen om een basis begrip te krijgen van wat het script doet.
Ik vind zelf w3schools.com erg fijn.

hallo,

Ik kan goed scripten in html en css, php en mysqual totaal niet. Was ook van plan om eerst php goed te gaan leren ;)
Ik had idd al gezien dat ik een nieuwe database moest maken met tabellen ofzo, alleen bij nieuwe database aanmaken.staat geen rechtenn.. Er zijn er standaard al 2 aangemaakt.

Groetjes!

Werk je via localhost of op een online omgeving?
Ik zou als ik jou was even kijken bij het tabje rechten en even kijken of je daar wat kunt vogelen.
Als dat niet lukt kun je je lokale omgeving opnieuw installeren, wel even je sites tijdelijk naar een ander mapje kopiëren.
Als je online werkt kun je beter een mailtje sturen naar de support van dat domein.

staat nu nog op mijn eigen pc, wordt verhuist naar thuisserver. Zal al ik thuis ben nogeven kijken ;)

Heb even gekeken, er zijn zoals ik al zei 2 databanken aangemaakt, namelijk informatie schema en test. En volgens mij is informatie schema die van de kalender (maar dat weet ik dus niet zeker?)
1.jpg
2.jpg

//edit//

Na herinstallatie gelukt :D Nu proberen de kalender te koppelen, :D

Laatst bewerkt:
information_schema heeft data die de server nodig heeft om de database te begrijpen, hier staat als het goed is niks van jou zelf in. Deze wordt automatisch aangemaakt en ik raad je aan er niks in te veranderen.

Ok ja heb er ook niks in veranderd. Loop nu alleen vast, hij heeft tabellen gemaakt in de database en ik heb de goede gegevens ingevoerd, alleen hij wil niet weergeven worden op me voorpagina :(
Heb de manual op hun website gevolgd, maar wilt niet werken
http://77.251.203.215/cosound/
Dit is de website waar hij op moet komen, en dat dan onder de twitter en face book logo's. Als ik hem na het renderen kijk zie ik ook dat hij een gif-louding afbeelding laad, maar die kan hij niet vinden omdat hij nog onder een mapje /kalender staat ?

De afbeelding krijg ik inderdaad te zien als ik kalender/ voor de link naar je afbeelding tik.
Een foutje wat me opvalt maar er waarschijnlijk niet mee te maken heeft. <style type=text/csss> is niet correct, er hoort dit te staan: <style type="text/css">
Ik zou nog eens goed alle stappen doorlopen van de tutorial om te kijken of je niks vergeten bent. Ook even je slider controleren, want er zijn een aantal errors als ik in de console view van Chrome kijk. Het kan zijn dat er door eerdere errors in de javascript problemen optreden met de functionaliteiten van je kalender.

Ok veranderd, over het hoofd gezien.
Nou heb ik ook gewoon het hele bestandje direct in een map gezet en dan geprobeerd te openen, maar dan komt er zelfs al een niet kloppende website te voor schijn, dus volgensmij klopt dat bestandje zelf niet helemaal?

Ook als ik naar /install.php ga wordt het gewoon wit scherm, net of hij niks uitvoerd, terwijl in de manual staat dat je kan inloggen in de demo :(

Laatst bewerkt:
Het klinkt rot, maar nog een keer opnieuw doorlopen dan maar. Ik ken het kalenderscript wat je gebruikt niet, dus tenzij k t zelf ga doorlopen kan ik je daarmee niet verder helpen.

Ok jammer, dan weet ik het ook niet meer :( Zelf als ik alle standaard bestanden erin zet komt het niet te voorschijn :(
Maar bedankt voor het kleine beetje help :D

database doet het goed hij heeft tabellen aangemaak. Ik moet nu via de controllpanel een kalender aanmaken maar als ik naar paneel toegaat weergeeft hij een heel raar inlog scherm, mischien verkeerdephp versie?

dagt ik ook maar bjj het paneel zie jeeen half php script wat niet goed staat en nog meer van die dingen :( Zou je me mischien willen helpen via teamvieuwer? :D

Groetjes ;d

hmm, k kan opzich wel een keer meekijken.
Kan je morgen rond 15:00u?

Ok echt super bedankt voor uberhaud de moeite voor mij :D
Ik kan vanaf nu tot 11 uur vanavond, morgen heb ik tot 5 over 3 les, ben ik ongeveer half 4 thuis, dus weet niet precies?
Verdere deze week:
Woensdag: half 4 tot 11 uur
donderdag: half 3 tot 11 urr
vrijdag: half 4 tot hoelaat je wilt ;p
Zaterdag: heel de dag
zondag: heel de dag

O als je nu kunt kan dat ook wel :)
Als je een mail adres voor me hebt, dan kopiëer ik die ff en kan je m daarna gelijk weer off halen :)
Of skype is ook goed als je dat hebt.

Ok echt super!
Mijn email/msn is ---
Heb nog geen skype, maar we kunnen anders ff via msn/teamvieuwer praten? :D

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan