Heey,
Ik probeer een agenda te in een php pagina te maken welke de gegevens uit een MySQL tabel haalt.
Deze zou er als volgt uit moeten zien:
Maart:
14: Evenement 1, Locatie 1
Beschrijving 1
23: Evenement 2, Locatie 2
Beschrijving 2
April:
4: Evenement 3, Locatie 3
Beschrijving 2
Augustus:
26: Evenement 4, Locatie 4
Beschrijving 2
Hierbij zijn de variabelen: item, user, event, location, discription, day, month, year.
'item' is auto-increment om elk evenement een eigen id te geven en 'user' is degene die het heeft geplaatst (hoeft niet in de output te komen).
'year' hoeft niet in de opmaak te komen, maar moet wel zorgen dat de jaartallen in de juiste volgorde staan.
- Als er dus voor 'month' een item staat moet eerst de maand weergegeven worden.
- Vervolgens twee columns eronder waarvan in de eerste het cijfer ('day').
- In het tweede column het 'event' en dan komma 'location'. Daaronder de beschrijving.
Ook wil ik met css de items verschillende opmaak meegeven, om het duidelijk aan te geven.
Ik hoop dat ik het hiermee duidelijk heb uitgelegd.
Ik ben nog redelijk nieuw met php en mysql, maar ben bereid te leren.
Heb werkelijk alles afgezocht op Google, maar heb niets kunnen vinden wat een beetje aansluit, behalve dat ik het waarschijnlijk met 'Group By' moet doen..
Hoop dat iemand mij hiermee kan helpen, alvast bedankt.
Ik probeer een agenda te in een php pagina te maken welke de gegevens uit een MySQL tabel haalt.
Deze zou er als volgt uit moeten zien:
Maart:
14: Evenement 1, Locatie 1
Beschrijving 1
23: Evenement 2, Locatie 2
Beschrijving 2
April:
4: Evenement 3, Locatie 3
Beschrijving 2
Augustus:
26: Evenement 4, Locatie 4
Beschrijving 2
Hierbij zijn de variabelen: item, user, event, location, discription, day, month, year.
'item' is auto-increment om elk evenement een eigen id te geven en 'user' is degene die het heeft geplaatst (hoeft niet in de output te komen).
'year' hoeft niet in de opmaak te komen, maar moet wel zorgen dat de jaartallen in de juiste volgorde staan.
- Als er dus voor 'month' een item staat moet eerst de maand weergegeven worden.
- Vervolgens twee columns eronder waarvan in de eerste het cijfer ('day').
- In het tweede column het 'event' en dan komma 'location'. Daaronder de beschrijving.
Ook wil ik met css de items verschillende opmaak meegeven, om het duidelijk aan te geven.
Ik hoop dat ik het hiermee duidelijk heb uitgelegd.
Ik ben nog redelijk nieuw met php en mysql, maar ben bereid te leren.
Heb werkelijk alles afgezocht op Google, maar heb niets kunnen vinden wat een beetje aansluit, behalve dat ik het waarschijnlijk met 'Group By' moet doen..
Hoop dat iemand mij hiermee kan helpen, alvast bedankt.
Laatst bewerkt: