MySQL class

• Onderwerp starter Onderwerp starter bn2vs
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

bn2vs

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
18 aug 2007
Hey,

Ik ben opzoek naar een goeie mysql class die methods voor insert, update, delete, ect ..., acties bied.

Ik heb al een goeie MySQL class, maar die bied deze functionalliteit niet. Ben dus op zoek naar een echt degelijke class en niet de eerste beste van op google.

Iemand een suggestie? :)

Cheers,
BN

Kun je die functionaliteit niet implementeren in je huidige MySQL-klasse?

Het is alvast onmogelijk om een class de opbouw van de query te laten verzorgen. Daarmee mis je enorm veel flexibiliteit; het gaat je niet lukken om een class zo te maken, dat hij alle soorten query's afhandelt.

Je zou wel eens kunnen kijken naar het proxy pattern:
http://en.wikipedia.org/wiki/Proxy_pattern

Dan heb je later eventueel de mogelijkheid een andere database aan je systeem te hangen.

Je kunt ook op zoek gaan naar een ORM laag, die maakt het wel mogelijk om de queries zo flexibel te houden, en hij dwingt je om netjes te programmeren, at the cost of een heleboel performance...

Sowieso is een Framework erg handig als je een serieuze site wil maken :)

Ik ga ermee akkoord dat een framework handig is, ik ben symfony aan het leren, maar heb ook een soort van eigen 'standaard siteje' (waar ik deze mysql class dus voor nodig heb) nodig dat de features bevat die ik regelmatig nodig heb zodat ik deze makkelijk kan kopiëren.

Wat die ORM laag betreft, dat ga ik mss in de toekomst doen (met propel ofzo), maar wil nu eerst wat andere dingen af hebben.

Iets wat ik er trouwens niet goed aan begrijp is of je je database tables en fields nu zelf moet aanmaken of dat dat automatisch gebeurt?

@ SvU:
Was een paar weken geleden een class tegengekomen met Update, Select, ect, methods, maar had dan niet echt tijd om het goed te bekijken, en vind hem nu niet meer. Kan dus goed zijn dat die methods idd niet genoeg flexibiliteit boden.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan