MySQL database wachtwoord.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Stevesh

Gebruiker
Lid geworden
4 jul 2012
Hallo,

ik heb een vraag over mijn MySQL-DB.

Ik heb namelijk 2 website's op 1 DB, en aangezien ik zo handig was om het wachtwoord niet op te schrijven heb ik een nieuw wachtwoord moeten maken. Gevolg is dus dat website A niet meer zichtbaar was, tot overmaat van ramp heb ik ook nog is een OUDE back-up terug gezet. HOE kan ik dit nu nog goed krijgen? Wél heb ik nog een goede back-up via FTP gemaakt, maar dat heeft volgens mij niets met het MySQL DB te maken.

Valt mijn website nog te redden zonder al te veel opnieuw te hoeven doen?

Ik hoop dat één van jullie mij kan helpen!
alvast bedankt!

Steve.

De database instellingen (dbname, dbuser, dbpassword) worden meestal opgeslagen in een config-bestand van het gebruikte CMS.
Als je ervoor zorgt dat de geldende gegevens in die configbestanden zijn/worden aangepast, zou alles in orde moeten zijn.
(of zie ik nu iets over het hoofd?)

Ik heb geen idee, ik hoop dat je gelijk hebt ( voor mij dan ;) ). Nu zit ik met nóg een vraagje; Als alles via FTP er goed uit ziet, en ik restore die gegevens in dat config-bestand.. betekend dat dan dat ik ook alles alsnog opnieuw in de webshop etc. moet toevoegen, en alle nieuws berichten / fotos etc. etc. ???

of is het alleen een kwestie van een (nieuwe)datebase erin zetten (in dat config bestand) en dan werkt het weer?

excuses voor de beroerde zins opbouw.

Sorry, ik was teveel gefocust op het verkeerde wachtwoord.
Heb er overheen gelezen dat je je database ook overschreven had. Weet ik effe niet zo'n goed antwoord op.

Wat is nu eigenlijk je vraag? Je hebt het wachtwoord van gebruiker root veranderd, maar niet genoteerd wat die was?

Indien ja, dan zou ik het zo doen:
a. Websites offline halen, incl. MySql daemon/service en de webserver daemon/service.
b. MySQL databases terugkopieren/ftp'en naar je pc (in nieuwe map)
c. MySQL + webserver stoppen op je eigen pc (deel van instructie van f.)
d. Je 'normale' SQL databases op je pc verplaatsen naar een andere, nieuwe map
e. kopie van b. zetten in de map waar je 'normale' SQL databases op je pc hadden moeten staan (zie d.), daarna de MySql service weer starten op je pc.
f. MySql root password hacken op je pc (zie instructies hier voor Windows of hier voor Linux/Ubuntu etc.)
g. MySql service weer stoppen op je pc
h. Gehackte database terugkopieren/ftp'en naar je website.
i. MySql daemon/service weer starten op je website + (MySql) beheerwebsites (phpmyadmin, plesk etc.)
j. Kijken of je er nu weer bij kunt (via bijv. phpmyadmin) op het nieuwe wachtwoord.
k. In alle relevante php, .ini, .conf etc. bestanden op je website het nieuwe root wachtwoord invoeren/updaten (indien noodzakelijk)
l. Websites online zetten en die testen.
m. op je pc de gehackte databases wegverplaatsen, en de databases van d. weer terugzetten op hun originele plek
n. MySql weer starten op je eigen pc, en kijken of je op het SQL wachtwoord dat je op je pc altijd al gebruikte je weer overal bij kunt.
o. webserver op je eigen pc weer starten en testen of alles werkt.

Kan zijn dat ik stappen vergeten ben, maar kijk maar hoever je hiermee komt.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Beste "Stevesh",

Om het overzicht te houden heb ik uw bericht aangepast.
Uw andere vraag heb ik een eigen thread gegeven in de juiste sectie.

Graag de volgende keer voor een nieuwe vraag gewoon een nieuwe thread starten zodat we geen vragen in vragen krijgen :)

Deze was dus al aangemaakt: http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php/725137-Joomla-kopie-aanpassen

Met vriendelijke groet,
Stefan (Tha Devil)
Moderator Helpmij.nl

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan