MYSQL Database?

Status
Niet open voor verdere reacties.

webpagedesigner

Gebruiker
Lid geworden
18 feb 2010
Beste progameurs....

Hoewel ik me veel verdiep in javascript en php, wil ik graag weten wat MYSQL inhoud, niet de afkorting, maar wat doet zo'n DATABASE nou precies?

is dat een database die geautomatischeerd berichten op het forum bijv zet of snap ik het nu echt verkeert?

Ik heb basis boeken besteld bij bol van Peter Kasenaar, van Academic Servicews, maar wil graag informatie inwinnen.

Dat leert sneller, en makkelijker

Graag Advies: Webpagedesigner

Beste Hr. W

Danku

Kunt u mij uitleggen hoe dat precies tewerk gaat?
Heb je daar apparte software voor nodig of neem je dat in de code...

Sorry ben nog een beginner

Graag advies:

Webpagedesigner

Een bepaald database-programma draait op de achtergrond. Neem bijvoorbeeld mysql, dit draait dus naast de server software (apache bijvoorbeeld) op de server. Databases zijn zo gemaakt dat je snel een resultaat uit een grote lijst data kan halen. Neem bijvoorbeeld dit:

tabel: naamEnPlaats
Code:
NAAM   PLAATS

Sjon       Amsterdam
Katrien   Haarlem
...           ...
...           ...
Jan        Aalsmeer
met de correcte query kan je dan data uit de database halen. Stel je wilt katrien's plaats weten:
Code:
SELECT 'plaats'
FROM 'naamEnPlaats'
WHERE naam = 'Katrien'
Het voordeel van een database is dat het dus erg snel geïndexeerd kan worden en er snel door grote hoeveelheden data kan worden gezocht.

Als je de basis van PHP doorhebt, kan je verder met databases. Opzich is het niet lastig, maar je moet wel een beetje kennis van SQL hebben en een tutorial (of boek ofzo) zoeken met goede uitleg van php<->sql.

:thumb:

Laatst bewerkt:
MYSQL is niet veel meer dan een opslag- en ophaalprogramma.

Je kunt met SQL (dat is een programmeertaal, net als PHP) commando's sturen naar de opslagbak (MYSQL dus) om data toe te voegen en op te halen.

Data in SQL is heel gestructureerd, alles voldoet aan een bepaald patroon en daarom kan zo'n database heel erg snel zoeken en opslaan.

Je werkt in tabellen. Als je bijvoorbeeld een forum hebt, kun je tabel maken die "post" heet en daar een veld in zetten dat "titel" heet, en eentje die "bericht" heet.
Daarna kun je dan met het PHP commando mysql_query() een bericht sturen naar de database om bijvoorbeeld een nieuwe post toe te voegen, of een reeds bestaande post op te halen.

Als je meer informatie wil, zou ik een tutorial volgen zoals deze:
http://www.w3schools.com/sql/default.asp

Die legt je uit hoe het precies werkt.

dank u

jullie allemaal die geholpen heeft

over een tijdje heb ik boeken over de programeertalen php, msql dus wie weet wordt ik er weizer van

html, en css is ook gelukt,

hierna ga ik me concentreren op javascript en php, mysql

als iemand hints heeft graag
maar dit heb ik hier al vaker gevraagd srry voor dat\

ook ga ik eens kijken naar visual basic, maar alles op zijn ttijd

och och wat wil ik nog veel leren van programeren :P

maar, de tijd vliegt

Webpagedesigner

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan