mysql date format

Status
Niet open voor verdere reacties.

bertje167

Gebruiker
Lid geworden
18 jul 2010
Berichten
29
Ik heb een mysql query:
$articleTotal = mysql_query("SELECT * FROM article");

Nu haalt deze alle artikels uit de database. Ik wil ze graag selecteren op volgorde van datum van toegevoegd. Nu heb ik in de database een varchar field met de datum, die er als volgend uit ziet: 1305064800. Hier kom je aan door: mktime(0, 0, 0, 5, 11, 2010); te doen. Kan ik in de mysql query een functie zetten waardoor hij de datum omzet naar een vaste datum (5-11-2010), zodat hij ze zelf goed selecteert?
 
Dat is dus al fout. Een datum sla je op als DATE(TIME) niet als VARCHAR. Maak dus even een goede kolom aan in je tabel en schrijf een conversiescriptje om die data er correct in te krijgen.
 
Je kunt toch een conversiescript schrijven die het eenmalig omzet naar een normale datum? Wat je nu hebt is gewoon geen datum, maar een getal. Straks wil je nog andere dingen doen met die 'datum' en had je gewild dat je het vandaag had aangepast.
 
Maak er op zijn minst een INT van als je het als getal opslaat. De support van timestamps is nog wel vrij redelijk.

Daarnaast, als je op volgorde van datum toegevoegd wilt sorteren, wat is er dan mis met ORDER BY datum? Die timestamps zijn gewoon oplopend, dus als je er een INT van maakt gaan ze gewoon netjes sorteren.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan