MySQL error 10061

Status
Niet open voor verdere reacties.

Egel007

Gebruiker
Lid geworden
4 dec 2007
Beste lezers,

Ik ben voor school bezig met een project waarbij ik een geavanceerde website moet bouwen. Ik was dus druk bezig, tot plotseling mijn monitor uitviel (die valt sinds de herinstall van mijn Windows wel vaker uit). Op dat moment is de enige mogelijkheid nog om hem te resetten, maar dat werkte niet, dus heb ik de aanknop ingedrukt tot de computer uitviel.
Opnieuw aangezet, toen bleken er weer 3 cores actief te zijn, i.p.v. 4, dus dat heb ik hersteld in de BIOS.

Toen startte hij op, werkte het startmenu pas naar 5 minuten. Dat klopt inmiddels allemaal weer, maar als ik nu naar http://localhost/phpmyadmin ga, krijg ik dus het volgende te zien:

"Welkom op phpMyAdmin

Fout

MySQL retourneerde: Documentatie
#2003 - Can't connect to MySQL server on 'localhost' (10061)
Connectie voor de controle gebruiker zoals in de configuratie is opgegeven is mislukt."

Iemand enig idee? Voor de pc-problemen werkte het nog perfect, tot ik hem dus een 'harde' reset moest geven. Dit heeft wel een beetje haast, gezien ik zo de website niet af kan maken.

Bij voorbaat dank

Meest waarschijnlijke is dat de MySql service niet meer draait. Als dat inderdaad het geval is, dan zul je dat eerst moeten fixen.

Als de MySql service wél draait, kijk dan na
a. Of er misschien firewall instellingen het verbinden onmogelijk maken op je pc. Schakel desnoods tijdelijk alle firewall(s) uit.
b. De inloggegevens van phpMyAdmin in het (tekst-)bestand config.inc.php in de map van phpMyAdmin. Kijk na of er misschien fouten in staan (maar ik verwacht van niet, omdat ik aanneem dat je verder niets hebt gewijzigd m.b.t. inloggen vóórdat de pc vastliep).

Succes,

Tijs.

Laatst bewerkt:
Ik kan er niet direct op via http://localhost/phpmyadmin, maar wel als ik op die foutpagina klik op 'Open nieuw PhpMyadmin-scherm'. Dus die site heb ik even opgeslagen, en zo werkt het alsnog prima.

Toch bedankt, maar verder is er niks veranderd aan mijn instellingen enzo. Dus waardoor het nou precies komt, weet ik niet.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan