Beste allen,
Ik ben bezig met een prorgamma waarbij je een excel bestand in de database kan uploaden.
Nu was het geval dat wanneer er een lege regel in het bestand stond, de volgorde niet meer klopte.
Nu wil ik dat wanneer er een lege regel in het excel bestand staat, hij deze niet in de database invoert. Dit probeer ik doormiddel van een teller.
Ik tel eerst de regels, en laat de query net zo lang doorgaan tot er geen regel meer over is. Wanneer een query gelijk is aan '' dan moet hij de query niet uitvoeren, en alleen de teller ophogen.
Nu krijg ik deze error:
'Error: Column count doesn't match value count at row 11'
Row 11 is in het bestand dus de eerste lege regel.
Iemand enig idee hoe ik dit oplos?
Indien dit niet duidelijk is hoor ik dit graag.
Alvast bedankt!
BZilla
Ik ben bezig met een prorgamma waarbij je een excel bestand in de database kan uploaden.
Nu was het geval dat wanneer er een lege regel in het bestand stond, de volgorde niet meer klopte.
Nu wil ik dat wanneer er een lege regel in het excel bestand staat, hij deze niet in de database invoert. Dit probeer ik doormiddel van een teller.
Ik tel eerst de regels, en laat de query net zo lang doorgaan tot er geen regel meer over is. Wanneer een query gelijk is aan '' dan moet hij de query niet uitvoeren, en alleen de teller ophogen.
Nu krijg ik deze error:
'Error: Column count doesn't match value count at row 11'
Row 11 is in het bestand dus de eerste lege regel.
PHP:
$x = 2;
$strsql3 = "INSERT INTO `".$fileName."` VALUES ";
while($x <= $sheet['numRows'])
{
$y = 1;
$strsql3.="(0";
while($y <= $sheet['numCols'])
{
$cell = $sheet['cells'][$x][$y] ;
$strsql3 .= ", '".$cell."'";
$y++;
}
$strsql3 .= ")";
if ($x<$sheet['numRows'])
{
$strsql3 .= ",";
}
$x++;
}
$result = mysql_query($strsql3);
if($result == FALSE)
{
die('Error: '. mysql_error());
}
if($result == TRUE)
{
//reload the page index.php when the function is done.
Header("Location: index.php");
}
Iemand enig idee hoe ik dit oplos?
Indien dit niet duidelijk is hoor ik dit graag.
Alvast bedankt!
BZilla