maxventure
Nieuwe gebruiker
- Lid geworden
- 6 mei 2007
Vanuit Excel wil ik middels een macro data uit een mysql database binnenhalen.
Onderstaande macro gebruik ik hiervoor.
Als extra wil ik nu deze macro de klantgevens van klantnr x uit de database laten filteren en in excel plaatsen.
Klantnr x is een variabel getal en staat in bijvoorbeeld cel A1
Dus als men in cel A1 het bijvoorbeeld het klantnummer 4 intypt, dat middels onderstaande macro de klantgevens van klantnummer 4 worden opgehaald uit de database en in excel worden geïmporteerd.
Met deze klantgevens kan dan een offerte gemaakt worden.
In onderstaande macro staat de code "WHERE (aanmelden_0.klantnr=4)" vermoedelijk zal er in plaats van klantnr=4 een verwijzing naar cel A1 moeten staan. Echter dit krijg ik niet werkend.
Indien u tijd en zin heeft, hoop ik graag dat u mij kunt helpen.
Met vriendelijke groet en alvast mijn hartelijke dank
Sub Macro1()
'
' Macro1 Macro
' De macro is opgenomen op 6-5-2007 door Maxventure.
'
' Sneltoets: CTRL+s
'
Workbooks.Add
With ActiveSheet.QueryTables.Add (Connection:= _
"ODBC;DATABASE=;DSN=;OPTION=0;PWD=;PORT=0;SERVER=.nl;UID=" _
, Destination:=Range("A1"))
.CommandText = Array( _
"SELECT aanmelden_0.adres, aanmelden_0.bouwjaar, aanmelden_0.category, aanmelden_0.datum, aanmelden_0.dekking, aanmelden_0.emailadres, aanmelden_0.fax, aanmelden_0.geboortedatum, aanmelden_0.inboedel, " _
, _
"aanmelden_0.klantnr, aanmelden_0.merk, aanmelden_0.naam, aanmelden_0.nieuwprijscaravan, aanmelden_0.nieuwprijstent, aanmelden_0.nieuwsbrief, aanmelden_0.opmerking, aanmelden_0.postcode, aanmelden_0.RE" _
, _
"MOTE_HOST, aanmelden_0.remoteadr, aanmelden_0.telefoon, aanmelden_0.type, aanmelden_0.voorletters, aanmelden_0.woonplaats" & Chr(13) & "" & Chr(10) & "FROM datatrade.aanmelden aanmelden_0" & Chr(13) & "" & Chr(10) & "WHERE (aanmelden_0.klantnr=4)" _
)
.Name = "Query van datatrade"
.FieldNames = True
.RowNumbers = False
.FillAdjacentFormulas = False
.PreserveFormatting = True
.RefreshOnFileOpen = False
.BackgroundQuery = True
.RefreshStyle = xlInsertDeleteCells
.SavePassword = True
.SaveData = True
.AdjustColumnWidth = True
.RefreshPeriod = 0
.PreserveColumnInfo = True
.Refresh BackgroundQuery:=False
End With
End Sub
Onderstaande macro gebruik ik hiervoor.
Als extra wil ik nu deze macro de klantgevens van klantnr x uit de database laten filteren en in excel plaatsen.
Klantnr x is een variabel getal en staat in bijvoorbeeld cel A1
Dus als men in cel A1 het bijvoorbeeld het klantnummer 4 intypt, dat middels onderstaande macro de klantgevens van klantnummer 4 worden opgehaald uit de database en in excel worden geïmporteerd.
Met deze klantgevens kan dan een offerte gemaakt worden.
In onderstaande macro staat de code "WHERE (aanmelden_0.klantnr=4)" vermoedelijk zal er in plaats van klantnr=4 een verwijzing naar cel A1 moeten staan. Echter dit krijg ik niet werkend.
Indien u tijd en zin heeft, hoop ik graag dat u mij kunt helpen.
Met vriendelijke groet en alvast mijn hartelijke dank
Sub Macro1()
'
' Macro1 Macro
' De macro is opgenomen op 6-5-2007 door Maxventure.
'
' Sneltoets: CTRL+s
'
Workbooks.Add
With ActiveSheet.QueryTables.Add (Connection:= _
"ODBC;DATABASE=;DSN=;OPTION=0;PWD=;PORT=0;SERVER=.nl;UID=" _
, Destination:=Range("A1"))
.CommandText = Array( _
"SELECT aanmelden_0.adres, aanmelden_0.bouwjaar, aanmelden_0.category, aanmelden_0.datum, aanmelden_0.dekking, aanmelden_0.emailadres, aanmelden_0.fax, aanmelden_0.geboortedatum, aanmelden_0.inboedel, " _
, _
"aanmelden_0.klantnr, aanmelden_0.merk, aanmelden_0.naam, aanmelden_0.nieuwprijscaravan, aanmelden_0.nieuwprijstent, aanmelden_0.nieuwsbrief, aanmelden_0.opmerking, aanmelden_0.postcode, aanmelden_0.RE" _
, _
"MOTE_HOST, aanmelden_0.remoteadr, aanmelden_0.telefoon, aanmelden_0.type, aanmelden_0.voorletters, aanmelden_0.woonplaats" & Chr(13) & "" & Chr(10) & "FROM datatrade.aanmelden aanmelden_0" & Chr(13) & "" & Chr(10) & "WHERE (aanmelden_0.klantnr=4)" _
)
.Name = "Query van datatrade"
.FieldNames = True
.RowNumbers = False
.FillAdjacentFormulas = False
.PreserveFormatting = True
.RefreshOnFileOpen = False
.BackgroundQuery = True
.RefreshStyle = xlInsertDeleteCells
.SavePassword = True
.SaveData = True
.AdjustColumnWidth = True