mysql externe verbinding werkt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

12youri12

Gebruiker
Lid geworden
6 nov 2011
ik wil op mijn website een inlog systeem maken dat via mysql loopt maar het inlogsysteem (php)
kan geen verbinding krijgen ik gebruik xampp als server voor de website en mysql.
de mysql server werkt wel maar alleen op de computer waar de server op draait met: localhost
de webserver werkt wel gewoon goed.

mijn vraag is hoe ik ervoor kan zorgen dat het wel werkt.
ja ik heb de poort 3306 open staan en een ander account dan root aangemaakt met wachtwoord en rechten.

Je moet gewoon Root gebruiken en een zelf gemaakt WW , Voorderest in het config file:
DB: Dtabase naam
Username: root (als je root gebruikt)
Wachtwoord: (je wachtwoord)
Poort 3306
Host Localhost probeer dat eens

het werkt niet ik heb de bind-port op localhost gezet maar dat maakte geen verschil ik heb hem ook al op mijn extern ip gezet en het interne ip van mijn router maar dan deed de server niet starten bij localhost starte die wel

Wat wil je nu bereiken?

mysql hoeft niet open te staan naar de buitenwereld om te kunnen gebruiken. SQL, PHP en APACHE draaien allemaal lokaal, dus er is geen noodzaak voor poorten, redirects etc.

klopt maar ik wil het ook extern gebruiken voor mijn website om andere mensen te laten inloggen en dat werkt nu niet

Dan is het nog steeds niet nodig om mysql aan te passen. Het enige wat open hoeft te zijn naar de buitenwereld is apache op poort 80. De rest verloopt allemaal via php samen met apache die je mysql aansturen

Wellicht wordt hier vergeten dat bij de Mysql rechten er niet alleen een gebruikersnaam moet worden ingesteld maar ook vanaf welke hosts/ip-adressen die verbinden mag.
Dus ik zou verwachten dat root wel lokaal mag verbinden (vanaf localhost dus) maar niet vanaf externe ip-adressen.

Ik raad je dus aan om een NIEUWE gebruikersnaam te maken (evt. met root-rechten) en die het recht te geven om in te loggen vanaf het ip-adres van je hosting.
Eventueel kun je ook voor de gebruiker root instellen dat die vanaf de hosting mag verbinden.

2de ding dat je moet onderzoeken is of je portforwarding in orde is. Als er precies 1 router(-modem) in huis is dan is het hoogstwaarschijnlijk goed gelukt, nu, maar staan er 2 aan elkaar gekoppeld in je huis, dan zou het kunnen zijn dat je het verkeerd gedaan hebt.
Je Mysql portforwarding kun je testen door (vanaf je WAMP server, met de mysql service aan/draaiend) poort 3306 te laten testen op http://www.canyouseeme.org

Tijs.

Laatst bewerkt:
klopt de poort is niet open! aleen ik heb m op de zelfde manier als alle andere dingen(zoals webserver) geforward aleen hij werkt niet kan mijn proveider het mischien blokkeren ik gebruik upc

Zit er niet in dat UPC de verbinding blokkeert. Vraag je af of de instellingen in de UPC routermodem wel correct zijn voor portforwarding én vraag je of er (naast de UPC routermodem) er niet nóg een router staat tussen Internet en je server.

Tijs.

ik heb de upc router/modem in de bridge mode gezet en mijn eigen router eraan gehangen (tp-link) daar werkt portforwarden en dat gebruik ik nu voor de webserver, minecraft server, teamspeak server

Werken de andere poorten (webserver: poort 80, minecraft: 25565, teamspeak: 8765) wel goed, dan? Ook die kun je testen op canyouseeme.org
PS: Let er wel op dat Mysql service ook echt moet draaien op je server. Staat die uit, dan kan de portforwarding best in orde zijn, maar dan komt er ook geen verbinding tot stand.

Werken de andere poorten wel, dan nog eens goed kijken naar de instellingen van mysql en ook de rechten van gebruiker root vanaf het ip-adres van de hosting.

Tijs.

wanneer ik op de server computer inlog via localhost en het externe account dan krijg ik ook geen toegang als ik root gebruik dan wel

ik heb nu ook nog geprobeerd om een andere poort te gebruiken maar waneer ik dat doe kan ik de server niet starten

Je meldt niets terug over de vragen die ik stel.
Dus... Als je nog hulp van mijn kant wilt dan moet je daar snel wat aan doen.

Om mee te beginnen zul je ervoor moeten zorgen dat de portforwarding en firewall instellingen werken, zodat je mysql server ook extern bereikbaar is.

Tijs.

Laatst bewerkt:
sorry dat ik het niet had gezegd maar de andere dingen werken wel gewoon die zijn geportforward maar met de rechten zou alles goed moeten zitten ik heb het ingesteld dat iedereen er veerbinding mee moet kunnen maken (vanaf elke machine: %)

Check je portforwarding en firewall-instellingen vanaf de Mysql machine op http://www.canyouseeme.org
Laat testen op poort 3306 , wat de sql poort is.

Is die niet bereikbaar, dan (meerdere combinaties zijn mogelijk!):
a. Draait je mysql server service niet
b. Is je portforwarding niet in orde
c. Is er een firewall (in je router en/of je mysql server) die de zaak blokkeert.

Tijs.

Success: I can see your service on 92.108.11.221 on port (3306)
Your ISP is not blocking port 3306

dus de poort zelf werkt

Maak eens een andere sql gebruikersnaam aan, geef die rechten op de database en geef die rechten om overal vandaan te verbinden.

Stel die in op je website en kijk of het daar wel mee lukt.
[ik kan me herinneren dat het een installatie-optie is om 'root' alleen vanaf localhost te laten verbinden, dus gebruik/test een nieuw mysql account.]

Tijs.

Laatst bewerkt:
Dan heb ik (van hier uit) geen idee.
Hopelijk heeft iemand anders nog tips.

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan