MySQL record bewerken met PHP

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hobbit

Gebruiker
Lid geworden
15 okt 2002
Hallo,

Ik wil een record uit m'n mysql database editen in php. Ik heb al het een-en-ander geprobeerd maar ik weet niet precies in welke stappen ik dit moet doen.

Ik kan wel de gegevens in een formulier zetten. Maar ik weet niet wat er daarna moet gebeuren als ik op Save klik.

Ik wou het middels INSERT INTO tabel WHERE id= doen, maar krijg dan telkens een foutmelding.

Heeft iemand een soort stappen plan hoe ik dit moet doen. Het hoeft geen heel script te zijn. Ik wil het zelf graag uitzoeken.

Alvast bedankt.

Het lijkt alsof hier iets verkeerd gaat.

$sql = "INSERT INTO news WHERE id = '$news_id2' (news_date, news_header, news_obj) values('$news_date2','$news_header2','$news_obj2')";

Wellicht weet iemand of hier een fout in zit, of dat ik totaal verkeerd zit.

Het lijkt alsof hier iets verkeerd gaat.

$sql = "INSERT INTO news WHERE id = '$news_id2' (news_date, news_header, news_obj) values('$news_date2','$news_header2','$news_obj2')";

Wellicht weet iemand of hier een fout in zit, of dat ik totaal verkeerd zit.

Nou uit die 2 :Totaal verkeerd.

INSERT = (zoals het woord het al een beetje zegt:) voegt iets toe. Een nieuwe rij dus.
Om deze reden kan je dus NOOIT een rij toevoegen met een WHERE statement. tenminste, niet op deze manier.

op iets te wijzigen gaan we opzoek naar het engelse woord: UPDATE.

PHP:
$sql = "UPDATE news SET news_date='".$news_date2."', news_header='".$news_header2."', news_obj='".$news_obj2."' WHERE id='".$news_id2."'";

Als je nog meer SQL querys moet uitvoeren en verzinnen zou ik opzoek gaan naar een paar MySQL tutorials over INSERT UPDATE en DELETE. Succes!

Hallo Doeke,

Dit is precies wat ik zocht. Ik ben het meteen even gaan uitzoeken. Het werkt perfect nu.
Erg bedankt hiervoor.

:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan