MySql select te groot?

Status
Niet open voor verdere reacties.

PC-fre@k

Gebruiker
Lid geworden
19 okt 2002
Berichten
332
The SELECT would examine too many records and probably take a very long time. Check your WHERE and use SET OPTION SQL_BIG_SELECTS=1 if the SELECT is ok

Deze error krijg ik bij het foto script op mijn website indien het boven de 4500 foto's uitkomt ongeveer, of indien er veel reacties zijn.

Weet iemand waar ik precies die optie: SET OPTION SQL_BIG_SELECTS=1 - moet benutten?

Het is erg hinderlijk ik moest steeds oude dingen verwijderen. Mn MySql moet het aankunnen, mn forum draait er ook op en die doet het nog best nog nooit zoiets gezien. (meer dan 13000 posts)

Alvast bedankt
 
Die heb ik al 20 keer doorgelezen en leek me idd erg handig, maar er staat niet precies in hoe een leek dit gaat oplossen...

En dat ben ik dus op SQL gebied:S
 
Ik ben geen expert op MySQL gebied, maar volgens mij moet het ongeveer zo:

Voordat je de query uitvoert geef je de volgende opdracht:
SET OPTION SQL_BIG_SELECTS=1

Met SET pas je de omgeving aan waarin je aan het werk bent. Ik kan alleen niet precies vinden of dit voor de huidige transactie geldt of voor de hele sessie of voor de database. Maar daar moet je met enig testen wel uit kunnen komen.


Suc6,
 
Dit zou ik dan elke keer uit moeten voeren? En hoe pas ik het bestand zo aan dat hij dit ook doet, ik heb het probeerd te doen met ...; ....

Lees ook eens: http://www.sqlteam.com/forums/topic.asp?TOPIC_ID=34203

Misschien worden jullie hier wijs uit? Zelfs de maker van het script zelf zou niet weten wat er aan de hand is en denkt eerder dat het aan mijn database ligt..

Mzzl
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan