MySql Server (lokaal) configureren

Status
Niet open voor verdere reacties.

MAX232

Gebruiker
Lid geworden
29 dec 2001
Hi,

ik ben bezig een lokale webserver op te bouwen. Inmiddels is Apache 2.0.47 server geinstalleerd, toegevoegd is een PHP omgeving. MySql server 4.0.14-nt draait met phpMyAdmin als database beheerpakket.

Alles draait maar het volgende lukt me niet: als ik phpMyAdmin start krijg ik in het hoofdscherm de alarmboodschap dat ik met 'root' privileges ZONDER password toegang tot MySql heb. Dit is een standaard MySql instelling en er wordt aanbevolen om een password in te stellen. Echter via de my.ini (my.cnf) heb ik een password ingesteld maar als ik die in de config.inc.php van phpMyAdmin instel dan krijg ik van MySql geen toegang meer met het phpMyAdmin paneel. Zonder een password kan ik ook geen toegang krijgen tot de databases met een PHP site, ook dan geeft de site aan dat er geen toestemming is voor de betreffende user.

Bij het installeren van MySql wordt een username en password gevraagd. Deze worden vervolgens in de my.ini geplaatst en die heb ik ook gebruikt om toegang te krijgen met de site en met het phpMyAdmin paneel.

Zonder resultaat dus, weet iemand wat ik fout doe?? Ik krijg het idee dat ik ergens een user moet aanmaken in MySql met de juiste username en password maar van de website mysql.com en de helpfile wordt ik niets wijzer.

MAX

Precies

Hetzelfde probleem heb ik ook!

Als iemand een antwoord heeft????

Hi Embaan,

ik raad je aan of EasyPHP of Xampp te installeren, dan hoef je zelf niet in de ini's te klooien.

Succes,

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan