Mysql Update page refresh

Status
Niet open voor verdere reacties.

cuperus

Gebruiker
Lid geworden
2 nov 2010
Hallo,

Ik zou graag het volgende willen...
Als er in een tabel iets word geupdate dat er dan text op me scherm komt voor 10 secodes en weer weg gaat

Groetjess

Hmmm... Dit gebruik ik zelf ook op mijn site, dit werkt met AJAX.

Het idee is dat je met AJAX elke 10 seconden een pagina opent die checkt of er iets niews in de tabel is aangekomen, en als dat zo is, dat er dan een actie gebeurt.

header('Refresh: 10; url=formulier.php');
// hier kun je vervolgens text of een pagina opmaak weergeven
echo '<b>Text</><br /><hr />images of links';
exit(); // dit is een veilige manier om zeker te zijn dat er verder nix meer word uitgevoerd vooral als je de header gebruikt in een if/else

Nee nee nee nee zoiets heb ik niet nodig! Dat vernieuwd de pagina!
Ik wil gewoon een scriptje dat als ik bv insert into doe in mysql dat dan op de site komt te staaan insert into Blha Blha! en dat 10 seconde blijft staan en daarna weggaat

Okey, dan moet je je gaan verdiepen in Jquery of javascript

Dan zul je een ajax call moeten doen en een timer laten lopen

Jep. Dat is niet "geef even een scriptje", daarvoor zul je zelf flink aan de slag moeten.

@Frats: Nou Nou flink aan de slag. Simpel googlen op ajax jquery. Durf te wedden dat er genoeg bruikbare hints tussen staan.
Haha of het googlen moet al een flinke taak zijn!

mensen,
Ik heb dit echt HEEEL hard nodig:$
Ik doe er veel voor om die script te krijgen:$

Als je totaal niet kunt programmeren is het best een uitdaging. Want dan zul je veel moeten leren dan alleen een klein scriptje. Als je al goed kunt programmeren zou het geen punt moeten zijn.

Als je het iemand voor je wil laten doen, moet je maar laten horen hoeveel je er voor over hebt, misschien dat iemand het voor je wil doen ;)

Het is me na heel vaak proberen TOCH gelukt!
SUCCESS:D Thanks voor jullie steun:)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan