Hallo,
Ik ben een login systeem aan het maken in visual studio 2010. Ik heb een MySql database aangemaakt bij mijn hostingbedrijf en heb ingesteld dat remote connection is toegestaan.
Dit is mijn code:
Ik heb hier niet de echte gegevens gedaan. Maar als ik debug kan hij niet connecten. Toen heb ik een localhost mysql gehost en toen deed hij het wel. Ik denk zelf dat hij uitgaand niet ondersteund.
Wie weet?
Ik ben een login systeem aan het maken in visual studio 2010. Ik heb een MySql database aangemaakt bij mijn hostingbedrijf en heb ingesteld dat remote connection is toegestaan.
Dit is mijn code:
Code:
public bool tryLogin(string username, string password)
{
MySqlConnection con = new MySqlConnection("host=webhostnow.nl;user=GEBRUIKERSNAAM;password=WACHTWOORD;database=DATABASE;");
MySqlCommand cmd = new MySqlCommand("SELECT * FROM login WHERE user_name = '" + username + "' AND user_pass = '" + password + "';");
cmd.Connection = con;
con.Open();
MySqlDataReader reader = cmd.ExecuteReader();
if (reader.Read() != false)
{
if (reader.IsDBNull(0) == true)
{
cmd.Connection.Close();
reader.Dispose();
cmd.Dispose();
return false;
}
else
{
cmd.Connection.Close();
reader.Dispose();
cmd.Dispose();
return true;
}
}
else
{
return false;
}
}
private void button1_Click(object sender, EventArgs e)
{
if (tryLogin(textBox1.Text, textBox2.Text) == true)
{
MessageBox.Show("U bent succesvol ingelogd");
this.Hide();
Form2 form2 = new Form2();
form2.Show();
}
else
{
MessageBox.Show("Uw inloggegevens kloppen niet! Probeer het nog eens.");
}
}
Ik heb hier niet de echte gegevens gedaan. Maar als ik debug kan hij niet connecten. Toen heb ik een localhost mysql gehost en toen deed hij het wel. Ik denk zelf dat hij uitgaand niet ondersteund.
Wie weet?