mysql

Status
Niet open voor verdere reacties.

gast0671

Gebruiker
Lid geworden
3 aug 2005
Ik heb een eigen webserver en een MySQL database.
Ik ben op zoek naar een (hulp)programma om deze database op het web te publiceren, zodat bezoekers kunnen zoeken op een of twee (door mij aangewezen) velden en dat de gebruiker dan alle informatie ziet met betrekking tot die velden.
Ook zouden gebruikers de database moeten kunnen aanvullen (de data wordt dan eerst door mij nagekeken alvorens deze geplaatst wordt in de grote database.

(Misschien belangrijk om te weten - maar misschien ook niet -: Als beheerder kan ik de database nu bekijken met phpMyAdmin)

Ik werk met Linux (ClarkConnect).

Wie kan mij op weg helpen?

Ik heb zojuist de website van XAMPP for Linux bekeken.
Ik vraag me nog wel af wat de gevolgen zijn voor mijn huidige configuratie. Als ik zie wat er in XAMPP zit, dan zie ik een heleboel zaken die al op mijn systeem aanwezig zijn. Worden die dan overschreven? (Warning 2: already installed XAMPP versions get overwritten by this command.), maar ik heb XAMPP nog niet geinstalleerd, wel draait Apache, MySQL, PHP en zo...

gast0671 zei:
Ik heb zojuist de website van XAMPP for Linux bekeken.
Ik vraag me nog wel af wat de gevolgen zijn voor mijn huidige configuratie. Als ik zie wat er in XAMPP zit, dan zie ik een heleboel zaken die al op mijn systeem aanwezig zijn. Worden die dan overschreven? (Warning 2: already installed XAMPP versions get overwritten by this command.), maar ik heb XAMPP nog niet geinstalleerd, wel draait Apache, MySQL, PHP en zo...
je zou backups kunnen maken van je db (s) en configuratie van apache, misschien dat het handig is om deze kwestie even hier http://www.apachefriends.org/f/viewforum.php?f=17 na te zoeken?

Ik ken Clarkconnect niet heel goed, maar voor zover mij bekend is deze juist gericht op servertaken annex websites, zoiets...
Dan moet je daar naar mijn mening geen XAMPP op gaan installeren.
Als je je data uit die mysql database wil publiceren zul je met PHP webpagina's moeten gaan schrijven die deze data voor je uit de database halen en weergeven.

MySQL heeft namelijk geen GUI zoals Access dat bijvoorbeeld heeft.
voor het weergeven van data ben je dus aangewezen op andere software (PHP)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan