Hallo,
Door veel klooien en zoeken en hulp van hier begin ik PHP aardig door te krijgen.
Echter ben ik nu bezig met de functie mysql_num_rows en met if en else.
Ik wil een query deleten met een bepaalde id uit tabel-A. Maar eerst wil ik in tabel-B kijken of er nog queries zijn met dit zelfde id. Deze worden getelt. Is dit aantal kleiner dan 1 (dus nul) dan wordt de query in tabel-A verwijdert.
Is het aantal 1 of groter dan komt er een melding.
Ik dacht dat het simpel was, maar dat viel me even tegen. Ben inmiddels een paar uur verder zonder echt veel resultaat
Ik heb al vanalles geprobeert.
Wat ik nu heb is:
Voor alsnog hoef ik geen voorgekauwde oplossing. Een duw in de juiste richting lijkt me leuker.
Alvast erg bedankt.
Door veel klooien en zoeken en hulp van hier begin ik PHP aardig door te krijgen.
Echter ben ik nu bezig met de functie mysql_num_rows en met if en else.
Ik wil een query deleten met een bepaalde id uit tabel-A. Maar eerst wil ik in tabel-B kijken of er nog queries zijn met dit zelfde id. Deze worden getelt. Is dit aantal kleiner dan 1 (dus nul) dan wordt de query in tabel-A verwijdert.
Is het aantal 1 of groter dan komt er een melding.
Ik dacht dat het simpel was, maar dat viel me even tegen. Ben inmiddels een paar uur verder zonder echt veel resultaat

Wat ik nu heb is:
PHP:
<?php
if(isset($_GET['id']))
{ $id = $_GET['id']; }
$query = ("SELECT * FROM tabel-B WHERE id='$id'");
$aantal = mysql_num_rows($query);
if ($aantal < 1)
{
$query = ("DELETE FROM tabel-A WHERE id='$id'");
$result = mysql_query($query) ;
echo 'deleted';
}
else echo "Er zijn nog queries in tabel-B met dit id.";
?>
Voor alsnog hoef ik geen voorgekauwde oplossing. Een duw in de juiste richting lijkt me leuker.
Alvast erg bedankt.