Goedemiddag,
Ik heb 1 database met 2 tabellen. Ik wil de automatisch gegenereerde id's van de eerste tabel uitlezen en deze plaatsen in de tweede tabel. Op de eerste tabel zit een auto-increment. Ik weet dat ik dit kan doen via een Mysqli->insert_id het is me alleen onduidelijk hoe ik dit moet toe passen.
dit is wat ik geprobeert heb:
als ik dit doe krijg ik de volgende melding:
Fatal error: Call to a member function bind_param() on a non-object in C:\domains\testnet.net\wwwroot\mike\loadingid.php on line 27
kan iemand me uitleggen wat ik verkeerd doe, of me hiervoor een oplossing bieden?
Alvast bedankt,
Hollander
Ik heb 1 database met 2 tabellen. Ik wil de automatisch gegenereerde id's van de eerste tabel uitlezen en deze plaatsen in de tweede tabel. Op de eerste tabel zit een auto-increment. Ik weet dat ik dit kan doen via een Mysqli->insert_id het is me alleen onduidelijk hoe ik dit moet toe passen.
dit is wat ik geprobeert heb:
PHP:
<?php
//eerste tabel:
$stmt = $db->prepare('INSERT INTO vacature (guid, titel, klantnaam, online, offline, referentienummer, branche, opleiding) VALUES(?, ?, ?, ?, ?, ?,?,?)');
foreach($oData->GetAllVacaturesResult->Vacature as $id => $oVacature){
$stmt->bind_param('ssssssss', $oVacature->VacatureGuid, $oVacature->Titel, $oVacature->KlantNaam, $oVacature->Online, $oVacature->Offline, $oVacature->ReferentieNummer, $oVacature->Branche->Naam, $oVacature->Opleiding->Naam);
$stmt->execute();
$nummering->insert_id;
}
//hier wil ik de id's weer inladen. Tabel 2
$stmt4 = $db->prepare('INSERT INTO vacature_deel2 (vacature_id) VALUES(?)');
$stmt4->bind_param('i', $nummering);
$stmt4->execute();
?>
Fatal error: Call to a member function bind_param() on a non-object in C:\domains\testnet.net\wwwroot\mike\loadingid.php on line 27
kan iemand me uitleggen wat ik verkeerd doe, of me hiervoor een oplossing bieden?
Alvast bedankt,
Hollander
Laatst bewerkt door een moderator: