Mysterieuze gebeurtenissen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Guus abc †

Meubilair
Lid geworden
12 feb 2004
Virusscanner vindt geen virussen en volgens Spybot S & D, Adaware en Hijackthis heb ik geen spyware.
Toch zijn er de afgelopen dagen een paar vreemde dingen gebeurd. Eergisteren bleek mijn firewall (Zone Alarm) plotseling uit te staan. Had ik zelf niet gedaan.
Ik heb geen ikoontjes op mijn bureaublad, maar start alles vanaf de snelstartbalk (zie bijlage). Gisteren waren daar ineens de ikoontjes van I.E., Internet-opties en Outlook van verdwenen.
En vanochtend stonden ze er plotseling in een andere volgorde.

Iemand enig idee?

Guus.

Laatst bewerkt:
Laat ook nog even naar trojans scannen HIER

Een andere volgorde kan wel gebeuren. Het ligt er maar aan welk programma het eerst 'in' is.

(OS is Win98Se.)

Wanneer ik naar de twee links in het bericht van Jozo ga, krijg ik bij de eerste de melding dat mijn IE beveiliging op Medium moet staan (staat-ie op) en dat ik "administrative rights" moet hebben. Als enige gebruiker neem ik aan dat ik die heb. Maar er gebeurt dan verder niets.
Housecall blijft een uur hangen op de pagina waar de scanner moet verschijnen, maar verder gebeurt er ook niets.
En op www.trojanscan.com dat Elisa me aanraadt gebeurt ongeveer hetzelfde.

Wat nu?

Guus.

Heb je al gescand in de veilige modus of heb je geen virusscanner?

Kan nu ineens weer antwoorden verzenden. Vanaf vanmiddag tot nu werkten alle knoppen in IE niet meer. Kon niks meer verzenden, niet meer zoeken op Google.
Paar keer opnieuw opgestart, hielp niet.
Heb ook al in veilige modus gescand en met Sysclean. Vinden allebei niks.
Mijn pictogrammen staan nu wel allemaal op hun plaats, maar het is toch wel vreemd dat je ineens een paar uur lang niks kunt versturen. (E-mailen kon trouwens wel.)

Guus.

Geplaatst door Guus abc
Nee, ik heb Win98Se.
Sorry had te snel de link van Symantec door gekeken.:o

Gescand met de door andere gegeven links?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan