Ná 8 April....

Status
Niet open voor verdere reacties.

BlackEye

Gebruiker
Lid geworden
14 apr 2005
Berichten
132
Mijn pc draait op XP, maar schijnt na 8 April up te moeten graden naar Windows 8. Is dit nu echt noodzakelijk om te doen? Zijn er wellicht handige methodes/tips om toch beschermd te kunnen internetten met behoud van XP? Of moet ik me maar gewonnen geven en W8 installeren? :confused:
 
Als je alle software van Microsoft vervangt door thirdparty software (browser, firewall, antivirus en evt. office e.d.) dan valt het best wel mee.
 
Als je alle software van Microsoft vervangt door thirdparty software (browser, firewall, antivirus en evt. office e.d.) dan valt het best wel mee.

Dus bij deze variant gaat XP er ook uit en moet je het vervangen, deze variant ken ik echter nog niet.
 
(browser, firewall, antivirus en evt. office e.d.)
natuurlijk niet het OS.
Ik heb XP in dualboot, sinds SP3 nooit geen updates meer gedaan en nog nooit problemen gehad.
De beveiliging is niet alleen afhankelijk van Microsoft!
Voorbeelden (in het verleden) te over dat ze bepaalde beveiligingslekken pas na maanden dichtten!
 
Laatst bewerkt:
Als je wat in de wereld zit van de maleware, hacks en co dan denk ik dat je wel snel zou overstappen.
Windows XP is het meest gebruikte besturingssysteem geweest, en zelfs nu nog gebruiken meer mensen het dan
dat ze ooit vorige versies van Windows hebben gebruikt.

Vanaf 8 april weet ik niet wat er precies gaat gebeuren, maar ik verwacht wel een artillerie van exploits die zelfs script
kiddies in staat zullen stellen om gewoon een 'knop' in te duwen.

Misschien dat je virus scanner of firewall een aanval kan tegengaan als deze begint.. maar dan moet je je wel indenken 'dat ze al begonnen is' en al gebruik
hebben gemaakt van fouten om binnen te geraken, ik zou het niet verantwoord vinden
om niet op deze thread te reageren met de waarschuwing dat XP geen goede keuze is, zeker op dit moment.

Mvg,
Maximvdw
 
Ik ken in mijn familie al 3 mensen die op Linux overgaan of al over zijn... Alle 3 weinig verstand van computers. Bij 2 vd 3 help ik mee.
Ze willen geen geld aan Win8 uitgeven of hebben met opgroeiende kids geen budget vrij om hun oude pc te vervangen.
Ze kiezen vaak voor Linux Mint Xfce, das een vd de lichtere en die draait op een AMD XP 2400 van 9 jaar oud probleemloos.
Alleen het nieuwere flash wordt bij die PC's niet ondersteund ivm SSE ipv SSE2. Voor een surfaccount gebruik je dan een oudere flash en voor het bank inlog account Schakel je al dat soort zaken gewoon uit bij chrome://plugins/
Zoek met details aan naar iets als: Adobe Flash Player (2 files) - Versie: xxxx

De menus lijken heel veel op XP. Het grootste deel van de interface in in het Nederlands als je die taal kiest. Ipv MS Office zit er een complete en gratis versie van Libre Office bij, die bijna alles kan wat de meeste mensen gebruiken.

Zorin-OS lijkt helemaal op XP en 7:
http://zorin-os.com/gallery.html
Maar daar heb ik geen ervaring mee.
 
Het is pure marketing wat er nu gebeurt. Angst zaaien om de mensen er toe te brengen Windows 8 aan te schaffen, want dat is het enige alternatief waar MS in de berichtgeving mee komt. Dat is een duidelijke indicatie wat de achterliggende strategie van MS is. Als er in de berichtgeving gewezen werd op de mogelijkheid van Windows 7 als heel goeie vervanging van XP zou ik het nog geloofd hebben. De verkoop van Windows 8 en de verkoop van nieuwe PC's en laptops valt tegen en op smartphone- en tablet-gebied stelt MS niet veel voor. Windows 8 was een poging om daar voet aan de grond te krijgen en dat lukt niet en tegelijkertijd vallen de veranderingen van Windows 8 de PC-gebruiker zwaar op de maag en moeten ze daar niets van hebben.

Zie hier de reden waarom MS nu roept dat iedereen met een PC met XP acuut gevaar loopt.

Mik Zjegger heeft natuurlijk helemaal gelijk als ie zegt dat er voldoende beveiliging is van niet-MS beveiligingsproducten die wel ondersteund blijven onder XP.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan