• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

#N/A wordt niet weergegeven

Status
Niet open voor verdere reacties.

davygky542

Gebruiker
Lid geworden
14 feb 2016
Hoi,

Ik zit met de handen in het haar. Ik heb een excell bestand voor mijn werk aangepast. In het workbook heb ik een aantal tabbladen en op de eerste tabbladen heb ik voor elke kolom dezelfde formules gebruikt die naar dezelfde teksten verwijzen. Echter op 1e tabblad krijg ik op een aantal cellen #N/A te zien wat goed is want er is bvb een kolom waarin niets komt als iemand ziek is of verlof heeft. Op de andere 2 tabbladen blijven deze cellen gewoon leeg. Waaraan kan dit liggen?

Als je het bestandje hier kunt plaatsen kunnen we je waarschijnlijk beter helpen.

Via Ga geavanceerd en vervolgens op de paperclip klikken.

Of voor jouw vraag kijk even naar de functies ISERROR() of IFERROR()

Bekijk bijlage blanco.xls

Normaal zou bestand in er bij moeten zitten nu.

In tab ploeg A werkt het goed, in tabblad ploeg B en ploeg C krijg ik de N/A melding niet als er in kolom G een afwezigheidscode getoond wordt...

Wie kan me helpen?

In Ploeg B J32 staat onderstaande formule, met als resultaat " " (een spatie) dus J32 is niet leeg. Vervang " " door "" en een deel van je probleem is opgelost.
Code:
=als((l32<m32);(m32-l32)+90;als(l32>m32;96;" "))
En dit voor al de formules natuurlijk, en dat zijn er nogal wat:)

Verder heb ik nog niet gekeken.

de spatie als resultaat staat ook hetzelfde in het tabblad van de A-ploeg en hier wordt wel de N/A weergegeven, dus denk niet dat dit het probleem kan zijn. als ik spatie wegdoe krijg ik nog steeds niet gewenste resultaat.

In de 13 tabbladen staat heel vaak #N/A of een lege cel
Kun je aangeven om welke cellen het precies gaat ?

telkens wanneer er in kolom G een afwezigheidscode staat zou in de kolommen ernaast een N/A moeten komen.

In tabblad van B-ploeg zou dat bvb moeten in kolom H en J (rij 11, 13, 19,...), ook in O, P en Q maar dat is minder belangrijk
In tabblad van C-ploeg zou dat bvb moeten in kolom H en J (rij 9, 10, 11 en 15)

wat ik nu wel ondertussen gevonden heb is dat in tabbladen van ploeg B en ploeg C de cellen waar voor ploeg A een N/A staat er in de andere gewoon een 0 staat.

Kan iemand hier wat mee om dit probleem op te lossen?

Het komt door de 0 (nul) in de cellen AC1 en AD1.

Als de functie ZOEKEN de zoekwaarde niet kan vinden, is het resultaat van de functie de grootste waarde in zoekvector die kleiner is dan of gelijk is aan zoekwaarde.
Als zoekwaarde kleiner is dan de kleinste waarde in zoekvector, geeft ZOEKEN de foutwaarde #N/B als resultaat

Het komt vast door de 0 (nul) dat deze vraag ineens gemarkeerd is als opgelost.
Ook nog vriendelijk bedankt voor je reactie.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan