• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

#N/B negeren in grafiek

Status
Niet open voor verdere reacties.

Michielpap

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
11 mei 2018
Berichten
1
Goedemiddag,

Graag wil ik gebruik maken van een automatische y-as. Alleen als ik voor 2018 alle maanden selecteer, krijg ik een ander grafiek (grafiek B) dan dat ik graag wil zien (Grafiek A).

Handmatig de y-as bijstellen is geen optie, omdat de grafiek voor meerdere data wordt gebruikt. Elke maand de reeks aanpassen is ook niet wenselijk.

kortom: Hoe krijg ik grafiek B net als A zonder dat ik de reeks aanpas (zie bijlage)?

Groet,

Michiel
 

Bijlagen

  • voorbeeld 1.xlsx
    26,9 KB · Weergaven: 29
Laatst bewerkt:
Een staafgrafiek waarvan de y-as niet begint bij 0 is tegen alle regels van het juist weergeven van je gegevens. Grafiek A is dus iets om NIET te willen tonen.
 
Door niet zulke grote getallen te gebruiken in de Y-as. Deel het geheel door 1.000.000 en zet of in de grafiektitel of in de Y-as de eenheid. Eventueel kan je ook nog wat doen met de opmaak van de Y-as zie C. Een 'gebroken' Y-as zal ook wel mogelijk zijn maar dan moet je deze 'even' doornemen.
 

Bijlagen

  • voorbeeld 1.xlsx
    33,1 KB · Weergaven: 20
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan