• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

#N/B verbergen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Beste 1122x10 bekijk mijn bestandje of je daar je verdere inspiratie kan uithalen , daar er in U bestandje weinig cijfers instaan of een woordje uitleg bij het VERT.ZOEKEN , als ik de active.cell formule R1K1 ( R1C1 ) moet gaan volgens in welke active cel staat deze ?
Code:
x = Range("F1")
Range("F1").FormulaR1C1 = "=VLOOKUP(R[3]C[5],RC[-5]:R[10]C[-2],3,0)"

Range("Z" & x).Value = [P42].Value
Range("Y" & x).Value = [M42].Value
Range("X" & x).Value = [I42].Value

Edit , las net je vorige posting , helpmij is op vrijwillige bassis ! of moet Mr de helpers 24/24 voor zich alleen hebben ? Ik kijk ( reageer ) ook nog op andere fora en help daar ook graag .

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Wil je er rekening meehouden dat er hier alleen vrijwilligers zijn. Mensen die hun vrije tijd met liefde vullen om hier te helpen.

Je hebt 59 reacties gehad, bij antwoord 2 werd er om een voorbeeldbestandje gevraagd. Hier heb je twee dagen over gedaan en nu moet het direct opgelost worden. Ik zou zeggen, geduld is een schone zaak.

@ Huijb
Bedankt voor deze terechte tussenkomst

Code:
Sub automatisch()
    x = [S3:S63].Find([AF4], , xlValues, xlWhole).Offset(, 1).Value
    Range("Z" & x).Value = [P42].Value
    Range("Y" & x).Value = [M42].Value
    Range("X" & x).Value = [I42].Value
    Range("W" & x).Value = [I12].Value
    Range("T" & x).Value = [I11].Value
    Range("U" & x).Value = [I10].Value
End Sub
Kijk echter nog wel eens na welke cellen ingevuld moeten worden, want nu worden al je waarden in verkeerde cellen weggeschreven

@ Rudi , een rare manier om door TS wat celwaarden weg te schrijven :P
kon ook anders
Code:
Range("cel" & Rows.Count).End(xlUp).Offset(??).Select
Het is maar een gedacht van mij :)

Het is allemaal gelukt bedankt voor jullie hulp. Zijn er nog mensen die geintereseert zijn in het bestand met het uiteindelijke resultaat?

Mvg.

om maar even door te gaan op deze topic (als dat mag..):
En om maar terug te komen waar deze topic voor geopend is:

Is het ook mogelijk met INDEX?

Ik heb een best lange regel maar heb geprobeerd met bovengenoemde formules maar krijg alleen maar foutmeldingen:rolleyes:

Code:
{=INDEX(Blad2!$C$2:$C$192;VERGELIJKEN($C4&$D4;Blad2!$A$2:$A$192&Blad2!$B$2:$B$192;0))}

Laatst bewerkt:
Nee dat mag niet. Topic stamt uit 2010 je mag deze met rust laten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan