• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

#N/B wegwerken

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dave35nl

Gebruiker
Lid geworden
27 feb 2002
Als ik met vlookup in een tabel een waarde opzoek en deze staat er niet tussen krijg ik de waarde #N/B, kan iemand mij helpen om deze weg te werken om de waarde nul te krijgen ?

=Als(isfout(vert.zoeken(zoekwaarde;bereik;aantal kolommen));0;vert.zoeken(zoekwaarde;bereik;aantal kolommen))

Dit zou het moeten doen. Zo te zien heb jij een engelse versie dus ff formules vertalen en ook ff haken tellen etc. Succes

Dit was eerst de formule =VERT.ZOEKEN(B2;Uren!A:C;3;ONWAAR)

Dus krijg ik nu de formule =ALS(ISFOUT(VERT.ZOEKEN(B2;Uren!A:C;3));0;VERT.ZOEKEN(B2;Uren!A:C;3))

Maar hoe geef ik dan aan dat als de waarde niet voorkomt ik een nul krijg, met de nieuwe formule pakt ie een waarde van de cel erboven

Heb hem al:

=ALS(ISFOUT(VERT.ZOEKEN(B2;Uren!A:C;3;ONWAAR));0;VERT.ZOEKEN(B2;Uren!A:C;3))

Bedankt !:thumb:

in beide "als-formules moet je het "onwaar" behouden zoals je dat zelf in je origineel hebt staan.
dus:
=ALS(ISFOUT(VERT.ZOEKEN(B2;Uren!A:C;3;ONWAAR));0;VERT.ZOEKEN(B2;Uren!A:C;3;ONWAAR))

Beste Dave,

Je moet nog aangeven dat de gezochte waarde uit cel B2 exact gevonden moet worden. Verander de formule in:
=ALS(ISFOUT(VERT.ZOEKEN(B2;Uren!A:C;3;ONWAAR));0;VERT.ZOEKEN(B2;Uren!A:C;3;ONWAAR))
En het zal wel lukken.

Groeten,

Richard

en zo bleek het mogelijk om 3 keer achter elkaar een post van gelijke strekking te krijgen. :) Het lot van ieder succesvol forum/ Beter zo dan na 2 dagen nog geen antwoord.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan