• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

#N/B wel bij kopieren getal, niet bij intypen getal

Status
Niet open voor verdere reacties.

hockeyer

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
23 okt 2007
Ik ben bezig met een vlookup functie in Excel om uit een balans/winst en verliesrekening getallen te halen.
Een verkorte versie van het bestand, met de formules staat hier.

In kolom haal ik de waarde op middels een formule, in kolom B heb ik de waarde gekopieerd middels Plakken Speciaal, en dan alleen de waarde, in kolom C heb ik het getal hard ingetypt.
Als ik vervolgens via verticaal zoeken dit getal wil zoeken dan krijg ik alleen het getal terug bij het getal wat ik heb ingetypt. Bij de andere twee 2 niet.
Helaas betreft het bestand waaruit ik de getallen ga halen meer dan 800 regels, dus simpel alle getallen intypen gaat niet lukken.

Wie heeft een idee om me op weg te helpen?

Alvast mijn enorme dank.

Bijlagen

Hi Hockeyer,

Verander de formule in Kolom A in het volgende :

Code:
=RECHTS(E7;6)*1

Als je daarna copy en paste special doet, dan ga je alle waarden terugvinden.
Is dit wat je bedoelt ?

Joske

Hockeyer, Dat komt omdat je notaties niet van gelijke orde zijn! Je vraagt je lookup-functie te kijken naar een echt getal maar dat moet tie zoeken in een kolom met tekstwaarden. Je kan dus 2 dingen doen. Pas je formules in kolom A alsvolgt aan... (formule in cel A7)
Code:
=VALUE(RIGHT(E7;6))
of pas de lookup functie alsvolgt aan...(formule in cel J7)
Code:
=VLOOKUP(TEXT($I$7;"0");$A$7:$G$7;7;FALSE)
Dan zal je zien dat alles toch nog op z'n pootjes terecht komt!:D

Groet, Leo

EDIT: Ahhhh... zie nu pas dat Joske2000 met z'n =RECHTS(E7;6)*1 hetzelfde voor ogen had, maar dan door het resultaat van de functie met 1 te vermenigvuldigen.

Laatst bewerkt:
Dank

Dank aan Joske2000 en Ginger. Het probleem is opgelost.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan