• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

#n/b

Status
Niet open voor verdere reacties.

Edjahh

Gebruiker
Lid geworden
2 okt 2007
Is er ook een mogelijkheid om #N/B te verbergen....

Ik heb een factuur gemaakt in excel (Automatisch met VERT.ZOEKEN) en daar passen zo'n 20 producten op maar als ik er bijvoorbeeld maar 5 invul komen er bij de andere 15 #N/B te staan.... is er een mogelijk omdat te verbergen dat het gewoon leeg blijft als je niks invult!?!?!

Alvast bedankt,

Edjahh

Dan zal je deze vert.zoeken moeten nesten in een ALS formule (ALS(ISNB(vert.zoeken);"";vert.zoekn), ze verliest dan wat efficientie, maar je bent dan verlost van de NB's.

Gebruik je Excel 2007 dan kan je ook de ALS.FOUT formule gebruiken (bestaat niet in eerdere versies).

okee.... Als dit mijn formule is met VERT.ZOEKEN:

=VERT.ZOEKEN(A31,Producten!$A$10:$D$40,2)

Hoe moet ik die ALS.FOUT dan gebruiken (Heb 2007 namelijk) :D

Als je even in de help van Excel had gekeken had je het vast zelf gevonden, maar ik zal de formule even meegeven.

Code:
=als.fout(VERT.ZOEKEN(A31,Producten!$A$10:$D$40,2);"")

Welke foutmelding?

Post anders eens een (voorbeeld)bestandje.

Finch schreef: Dan zal je deze vert.zoeken moeten nesten in een ALS formule
Code:
(ALS(ISNB(vert.zoeken);"";vert.zoeken)
Antwoord: het haakje vóór ALS kan achterwege blijven.

Fich schreef: Als je even in de help van Excel had gekeken had je het vast zelf gevonden, maar ik zal de formule even meegeven.
Code:
Maar dan moet je uiteraard wel goed overschrijven wat in de helpfile staat.
Het is niet: =als.fout(enz... maar: =als(isfout(enz...

Zapatr,

Als.fout is een formule voor office 2007 dus is wel correct. Als(isfout is voor eerdere versies bruikbaar....

Als.fout werkt als volgt:
ALS.FOUT(waarde;waarde_indien_fout)

Finch schreef: Dan zal je deze vert.zoeken moeten nesten in een ALS formule
Code:
(ALS(ISNB(vert.zoeken);"";vert.zoeken)
Antwoord: het haakje vóór ALS kan achterwege blijven.

dat haakje voor die als was bedoelt om die hele formule tussen haakjes te plaatsen, maar ik ben achteraan een haakje vergeten. Zie dat haakje dus niet als een formule haakje maar een haakje nodig voor de zinsbouw :)

Fich schreef: Als je even in de help van Excel had gekeken had je het vast zelf gevonden, maar ik zal de formule even meegeven.
Code:
Maar dan moet je uiteraard wel goed overschrijven wat in de helpfile staat.
Het is niet: =als.fout(enz... maar: =als(isfout(enz...

Binnen Excel 2007 bestaat de formule als.fout wel degelijk. Dat is een nieuwe functie in Excel 2007 die niet in eerdere versies bestond. Dat had ik reeds beschreven in mijn eerste post. Misschien overgelezen?

BTW: ik krijg hier geen enkele foutmelding als ik de formule invoer.

Kun je hem es voor me uitschrijven... gaat nog niet helemaal goed volgens mij:(

Wat doe ik hier fout ?? : =ALS(ISFOUT(VERT.ZOEKEN(A24,Producten!$A$10:$D$40,2);"")

Laatst bewerkt:
Edjahh,

Welke foutmelding krijg je?
Misschien moet je het tabbladnaam bij A24 voor zetten?

Laatst bewerkt:
Okee, hij werkt maar hij doet nog niet helemaal wat ik wil....

ik wil graag dat als ik er niks in heb staan dat de #N/B weg is....:confused:

De goede formule is:
=ALS(ISFOUT(VERT.ZOEKEN(A24;Producten!$A$10:$D$40;2));"")

Na A24 en D40 gebruikte jij een ,
Dit moet een ; zijn!!!!

En als je ISFOUT gebruikt moet je achter de formule een ) gebruiken!

Laatst bewerkt:
uhmm Timmisch dat klopt niet want als ik dat doe dan krijg ik juist de foutmelding...:rolleyes:

Waar zie jij een NB in deze kolom?

Bijlagen

• NB.jpg
    NB.jpg
    10,1 KB · Weergaven: 78
Ik bedoel in de kolommen erachter... waar prijs p/s staat en btw.. die NB's wil ik graag weg hebben....

Dan zal je in die kolommen de formule moeten aanpassen. Ik heb Kolom B gedaan, de anderen zijn analoog en moet je normaal zullen kunnen aanpassen.

Ik heb Kolom D nu aangepast... maar krijg nu #WAARDE in kolom E en G hoe los ik dit op??

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan