• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

#n/b

Status
Niet open voor verdere reacties.
Nog steeds analoge werkwijze.

Code:
=ALS.FOUT(formule die er nu staat;"")

Ipv de vert.zoeken formule komt daar dan die vermenigvuldiging te staan.

Gelukt alleen die ; die jij gebruikt moest een , zijn :D

dat is afhankelijk van je (taal)versie van Excel. In een ENG versie is dat (meestal) een ,
Zelf heb ik een NL versie en daar is dat een ;

Timmiesch en Fich:
dat in Excel =als.fout bestaat wist ik nog niet, ik werk niet met Excel 2007, maar ik houd het in gedachten.

Finch schreef:
dat haakje voor die als was bedoelt om die hele formule tussen haakjes te plaatsen, maar ik ben achteraan een haakje vergeten. Zie dat haakje dus niet als een formule haakje maar een haakje nodig voor de zinsbouw.
Antwoord:
Omdat haakjes vaak deel uitmaken van formules, kun je best formules niet tussen haakjes plaatsen, dat werkt voor de vragensteller alleen maar verwarrend.

Timmiesch schreef:
De goede formule is: =ALS(ISFOUT(VERT.ZOEKEN(A24;Producten!$A$10:$D$40;2));"")

Hoe het met vert.zoeken in Excel 2007 is weet ik niet, maar ik denk niet anders dan in voorgaande versies van Excel. Als de gegevens in kolom A niet gesorteerd zijn, moet, om een juiste waarde te bekomen, na de 2 worden toegevoegd: ;0 danwel ;onwaar

Reactie op jou reactie over mij:

Het plaatsen achter een vert.zoeken formule van waar of onwaar is niet noodzakelijk!
Het zou kunnen bijdragen aan de juistheid van het antwoord.

Reactie op jou reactie over mij:
Het plaatsen achter een vert.zoeken formule van waar of onwaar is niet noodzakelijk!
Het zou kunnen bijdragen aan de juistheid van het antwoord.
Die veronderstelling is toch echt ONJUIST.
Onderstaande tekst komt uit de helpfile van Excel, waarbij ik waar het vooral om gaat, vet heb gemaakt.

(Citaat):
Syntaxis
VERT.ZOEKEN(zoekwaarde;tabelmatrix;kolomindex_getal;benaderen)
Als benaderen WAAR is, moeten de waarden in de eerste kolom van tabelmatrix in oplopende volgorde zijn gesorteerd (...; -2; -1; 0; 1; 2; ... ; A-Z; ONWAAR; WAAR), anders kan VERT.ZOEKEN een onjuist resultaat geven. Als benaderen ONWAAR is, hoeft tabelmatrix niet gesorteerd te zijn.

Benaderen is een logische waarde die aangeeft of VERT.ZOEKEN wel of niet exact overeenkomende waarden moet zoeken. Als benaderen WAAR is of is weggelaten, resulteert de functie in een benadering van de opgegeven waarde als een exacte overeenkomst niet kan worden gevonden. Dat wil zeggen dat het resultaat de volgende grootste waarde is die kleiner is dan de zoekwaarde. Als benaderen ONWAAR is, wordt er alleen naar een exacte overeenkomst gezocht. Wordt deze niet gevonden, dan resulteert de functie in de foutwaarde #N/B.
(Einde citaat)

Als je even in de help van Excel had gekeken had je het vast zelf gevonden, maar ik zal de formule even meegeven.

Code:
=als.fout(VERT.ZOEKEN(A31,Producten!$A$10:$D$40,2);"")

dank voor deze formule, was er ook naar op zoek en bij mij werkt deze prima.

Dit topic is gedateert, m.a.w. de op Helpmij geldende THT (Tenminste Houdbaar Tot) regel is overschreden. Die regel luid: topics
ouder dan drie maanden mogen met rust gelaten mag worden. Topic gaat op slot en wordt overgedragen aan de afdeling BNw(Betere Naslagwerken)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan