N-Lite en XPlite

Status
Niet open voor verdere reacties.

crazyheels

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
27 mei 2002
Ik heb ze beiden drop staan en weet wat ze in princiepe doen.....echter:

Weet iemand een goede handleiding voor N lite? Ik zit met het invoegen van de drivers....waar haal ik die vandaan en bedoelen ze met die drivers het alvast inbrengen van diverse proggies? dus een virusscanner, antispyware, etc. etc.?

Xp lite; wat kan ik wel en wat kan ik echt niet weghalen.....ik wil echt zo slank mogelijk werken, als ik rucksichtloos alles aanklik......dus alles wat er in XP lite staat, draait ie dan toch nog erna?

In afwachting van een antwoord,

groet,

:thumb:

Probeer hier maar eens!!..

Voor NLite,wel engels,maar kun je slecht engels dan kun in firefox een ADD-ons downloaden,die je engels naar NL vertaalt.

http://www.nliteos.com/guide/

Drivers zijn er voor de juiste aansturing van je computer onderdelen,waaronder de videokaart,chipset.sound,lan en wat meer nodig is.

http://driverpacks.net/DriverPacks/

Waar jij het over hebt met virus dingen enzo zijn de programma's die je na de installatie automatische moet laten installeren.

En wat je in xplite kunt weg laten zijn deze spullen,ik zou er niet meer uithalen want dan loop je snel tegen fouten op.

Themes (Alleen het klassieke Windows Thema niet)
Wallpaper
Windows Media Player
Windows Movie Maker
Animated Character for Search
Windows XP Tour
Screensavers
Games
Language Pack
Help
System Restore
Prefetch folder in C:\Windows is verwijderd.
Index Service verwijderd.

je kijkt maar,doei

Toppie voor je antwoord, kom ik heel ver mee, thanks! :thumb:

"Waar jij het over hebt met virus dingen enzo zijn de programma's die je na de installatie automatische moet laten installeren"

Kan ik wel een proggie erin zetten zodat die dus ook automatisch gaat installen?

:thumb:

alles kan,maar!!

je kan het met wpi doen wpi=windows post installer.

of je doet het met een runonce bestand,=Cmd bestand gemaakt in kladblok.

ziet er ongeveer zo uit

REG ADD %KEY%\011 /VE /D "java 6" /f
REG ADD %KEY%\011 /V 1 /D "%CDROM%\Software\java\JRE6U2.exe" /f

REG ADD %KEY%\013 /VE /D "Ad-Aware 2007" /f
REG ADD %KEY%\013 /V 1 /D "%CDROM%\Software\ad_aware07\aaw2007_repack.msi /qn ALLUSERS=1" /f

REG ADD %KEY%\014 /VE /D "WinRAR 3.70" /f
REG ADD %KEY%\014 /V 1 /D "%CDROM%\Software\winrar\winrar.exe /s" /f
REG ADD %KEY%\014 /V 2 /D "%CDROM%\Software\winrar\winrarreg.exe" /f

en dan wat je nog veel meer wilt naar eigen keuze.

maar om het allemaal uit te zoeken is een hele klus hoor.

als ik meer tijd heb zal ik je wel een link plaatsen.maar je kunt even googelen op/met Unattended,probeer maar eens.:thumb:

Wederom bedank voor je antwoord, kon vannacht niet slapen en ben inderdaad gaan surfen op alles en nog wat.....en proberen...

N lite is niet een groot probleem
XP lite is tricky, je haalt inderdaad heel snel teveel weg....(had vanmorgen dan ook een probleem en gelijk de gelegenheid genomen om de nieuwste Pliek te installeren)

Ondertussen er ook achtergekomen dat Ryan de VM integrator heeft die mooi en makkelijk werkt.....

Ga dr wel uitkomen, t is niet om nou helemaal in de unattended wereld te stappen maar wil het gewoon begrijpen....nogmaals dank!:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan