N-Router + N-Netwerkkaart = Alsnog G-internet?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mr Skyline

Gebruiker
Lid geworden
23 dec 2007
Hallo allemaal!

Ben lang niet meer op dit forum geweest jammer genoeg. Toch heb ik even jullie hulp nodig. Ik heb een laptop ( Acer 7740G ) met een N-netwerkkaart. Mijn router ( Sitecom 300NXR ) is naar mijn weten óók een N-router.

Nu zit ik dus met een 54 Mbps internetverbinding, en dat wil ik dus niet. Ik heb een 60 Mbps abonnement van UPC en ik krijg maar 20 Mbps download en 5 Mbps upload. De signaalsterkte is uitstekend volgens Windows 7.

Nu vraag ik mij dus af hoe ik N-internet aan de praat krijg, ik wil gewoon zoveel mogelijk gebruik kunnen maken van die 60 Mbps verbinding. Mijn laptop is in principe de enige die verbonden is met de router ( draadloos ) maar soms is mijn Samsung Galaxy S ook verbonden. Ik geloof dat die ook N-internet ondersteunt, dus in principe hebben beide clients een N-netwerkkaart.

Hoi,

Om te testen of het aan je router, of aan de snelheid van UPC ligt:
Haal de stroom van je kabelmodem.
Verbind je laptop met een netwerkkabel direct aan de modem van UPC
Zet de modem weer aan en wacht tot deze volledig online is.
Zet nu je laptop aan en als je je 'gewone' netwerkaansluiting niet heb uitgeschakeld, is er direct verbinding.
Doe nu een snelheidstest

Hoi,

Om te testen of het aan je router, of aan de snelheid van UPC ligt:
Haal de stroom van je kabelmodem.
Verbind je laptop met een netwerkkabel direct aan de modem van UPC
Zet de modem weer aan en wacht tot deze volledig online is.
Zet nu je laptop aan en als je je 'gewone' netwerkaansluiting niet heb uitgeschakeld, is er direct verbinding.
Doe nu een snelheidstest

Zo te zien ligt het niet aan UPC. Het is vooral ook echt dat er automatisch bij de eigenschappen van de netwerkverbinding als snelheid 54 Mbps staat opgegeven. Dat zou toch veel hoger moeten zijn als N-internet aanstaat?

Hoi,

Heb je dit nu uitgetest of niet .... ??
Bij veel merken/typen routers kan je instellen dat er alleen gebruik gemaakt moet worden van 'N'. Of dat bij die van jou ook zo is moet je in de handleiding nakijken.
Je zou ook nog kunnen proberen wat de down- en uploadsnelheden zijn wanneer je de laptop met een kabel aansluit op de router.

Hoi,

Heb je dit nu uitgetest of niet .... ??
Bij veel merken/typen routers kan je instellen dat er alleen gebruik gemaakt moet worden van 'N'. Of dat bij die van jou ook zo is moet je in de handleiding nakijken.
Je zou ook nog kunnen proberen wat de down- en uploadsnelheden zijn wanneer je de laptop met een kabel aansluit op de router.

Zo iets heb ik wel kunnen vinden, alleen dan krijgt mijn laptop geen verbinding meer met de router.

Zo iets heb ik wel kunnen vinden, alleen dan krijgt mijn laptop geen verbinding meer met de router.

Pardon ...
Wát heb je kunnen 'vinden' en wanneer krijgt je laptop geen verbinding meer met de router .......

In de router kan ik bij de instellingen voor wireless, kiezen voor een band. Nu staat daar B/G/N maar ik kan daar ook alleen N van maken. Als ik dat doe kan ik helaas geen verbinding meer maken met de router, niet met de laptop althans.

In de router kan ik bij de instellingen voor wireless, kiezen voor een band. Nu staat daar B/G/N maar ik kan daar ook alleen N van maken. Als ik dat doe kan ik helaas geen verbinding meer maken met de router, niet met de laptop althans.

Hoi,

Dan lijkt het er op, dat de draadloze netwerkkaart geen 'N' zou zijn ....

Het staat toch echt op de laptop zelf geschreven:

Acer Nplify 802.11b/g/n

Hoi,

Ja, inderdaad vreemd.
Ja zou eens onder apparaatbeheer kunnen kijken of dat inderdaad klopt.

En als je dan,nadat je de router hebt ingesteld op "only N",de netwerk verbinding op je laptop verbreekt en opnieuw verbinding maakt met de router.
Wat gebeurt er dan.

Ik kan het vanavond pas proberen, dus dan krijgen jullie weer reactie van mij ;)

Ben er helaas vandaag niet aan toegekomen, dus ik kan pas morgenmiddag hiermee verder. :(

Excuses voor deze late reactie, maar ik heb inmiddels het probleem opgelost. Of nouja, ik heb er geen last meer van. Heb namelijk nu gewoon een kabel door het huis getrokken dus in principe hoef ik me niet meer bezig te houden met het draadloos internet.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan