Na 10 minuten geen draadloze verbinding meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

KeesAukesss

Gebruiker
Lid geworden
2 mei 2005
Als ik met een laptop verbinding maak met internet dan wordt na 10 minuten het signaal verbroken en moet ik de pc opnieuw opstarten om weer verbinding te krijgen. Signaalsterkte is excellent.

Heb je dit op een andere pc die draadloos verbonden is ook? Wanneer dit het geval is misschien een firmware updateje voor je router proberen?

Wanneer dit niet het geval is, wanneer gebruik gemaakt wordt van een alternatief dan de "zero wireless configuration" schakel dit dan uit en gebruik het standaard van Windows. Virus scan uitgevoerd?

De laatste firmware van de router was al geinstalleerd en ook een virusscan is uitgevoerd. Het vreemde is dat het alleen bij deze router gebeurd, al andere opgevangen onbeveiligde signalen komt dit probleem niet voor.
Het heeft ook altijd gewerkt alleen is er laatst een pc bijgekomen die via een LAN verbinding aan de router hangt, de router heeft 4 uitgangen. Met de pc zijn er geen problemen met de verbinding. de pc staat ook niet aan als we de laptop willen gebruiken.

Wanneer je de laptop opnieuw moet starten om terug verbinding te krijgen, lijkt mij dat het probleem eerder in de laptop te zoeken is.
Kan het zijn dat je laptop de netwerkkaart uitschakelt na 10 minuten om stroom te sparen.
Kijk eens onder de eigenschappen van je netwerkkaart. Daar moet een optie staan die je kan aanvinken. Die optie ziet er ongeveer zo uit : "De computer mag dit apparaat uitschakelen". Dit moet je afzetten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan