Na 10 minuten kan ik geen pagina's meer ophalen

Status
Niet open voor verdere reacties.

kareljanssen

Gebruiker
Lid geworden
9 okt 2001
Berichten
228
Hoi,

Het probleeem.
Tiscali abbo Sagem 800/840 usb modem.

Na installatie werkt het ongeveer 10 min, dan kan ik geen pagina meer ophalen.
Als ik het modem reset, gaat die synchroniseren is weer groen, maar kan dan nog steeds geen pagina meer ophalen.

Als ik de computer dan opnieuw opstart, kan ik weer 10 minuten pagina's ophalen en dan gebeurd weer het bovenstaande (10 minuten pagina's ophalen)

Ik kan wel e-mail ophalen!!!!!!

Wie heeft een oplossing.


MVG Karel
 
Hallo kareljanssen.

Klinkt naar syware dus kijk hier even.

Groetjes Erik Rothuis
 
Hoi,

Ik heb met Spysweeper 2.6 de boel nagelopen.
Maar waarom 10 minuten perfekt, dan kan die niets vinden (kan de opgevraagde pagina niet ophalen, kan de server niet vinden of DNS-fout Internet Explorer)

Kan het niet zijn dat het bij de provider zit, vindt het zo vreemd van die 10 minuten.
Modem moet goed wezen het blijft instaan verbinding wordt ook niet verbroken lijkt net of er gecheckt wordt en ze bij de provider zeggen, hé weg jij.

Verder nog iets raars is, dat het E-Mail (verkeer) na die 10 minuten geen enkel probleem geeft, wat zou inhouden dat het modem goed werkt.

Alle Update's van Microsoft ME en Explore zijn geinstalleerd.



P.S.
Het is de computer van mijn buurman kan niet alla minuut ff kijken vooral niet op dit tijdstip hij ziet mij al aankomen ;-)
 
Laatst bewerkt:
Hoi

net alle instellingen voor de zoveelste keer nagelopen alles staat volgens het boekje.

Het probleem blijft na 10 minuten, Kan de server niet vinden of DNS-fout Internet Explorer.

Het email gebeuren bljift goed werken.

Wie heeft er een idee, waar ik het moet zoeken.

MVG Karel
 
Sinds de laatste tijd wordt ik veel lastig gevallen door een Land-Attack. Goed dat ik een firewall aan heb staan, maar daarvoor wist ik niet waar ik 't moest zoeken.
:(
Ongeveer 't zelfde als bovenstaande melding, na 10 minuten geen internet meer.
Misschien is dat 't geval?
:)
Ter verduidelijking: zie thread =>
http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?threadid=154198:
 
Hoi,

Gimli, ik denk niet dat dit bij mijn buurman het geval is, firewall staat aan.

Het hele gebeuren ook met een andere firewall gedraaid, maar het probleem blijft.

Heb net nog even gekeken hoe Land-Attack werkt http://www.win2kwereld.nl/apps/articles.asp?task=single&ID=77 heb daar een uitleg gevonden.

Heb nog met meer prog. naar spyware, trojaans en virrusen gezocht maar niets gevonden.
Inmiddels een mail naar Tiscalli gestuurd hopelijk krijg ik een antwoord, daar bedoel ik niet het automatische gegenereerde bericht mee. ;-)))

Bedankt voor het mee denken!!!


MVG Karel
 
Hoi,

Update

Kan nog steeds niet langer dan 10 minuten pagina's opvragen.
Na de 10 minuten kan ik het modem wel synchroniseren!!
E-mailen kan na die 10 minuten gewoon of er niets aan de hand is.

Na de 10 minuten doe ik een
Ping www.tiscali.nl en krijg keurig 4 pakketjes terug een
Ping 195.241.78.68 (DNS) ook tiscali en krijg ook daar keurig 4 pakketjes van terug.
Toch kan ik na die 10 minuten geen pagina's meer ophalen.

Wie weet waar het aan kan liggen is het de software van Explore, of ligt het bij de provider.

P.S.
Dit per email een week geleden aan de helpdesk Tiscali gemeld, nog geen reactie ontvangen. (is dit normaal?)
 
Het was niet alleen de land attack.

In m'n opstart bestand zat een virus, wat ik enkel kon verwijderen door in veilige mode op te starten.
Een gewone virusscan, McCaffee bracht 't niet aan 't licht.

Tegenwoordig is 't telkens een "Scan Port Syn" aanslag.:(
 
Geplaatst door Gimli
In m'n opstart bestand zat een virus, wat ik enkel kon verwijderen door in veilige mode op te starten.
Een gewone virusscan, McCaffee bracht 't niet aan 't licht.

Hoi,

Ik kan geen virus of wat dan ook ontdekken, (met meerdere geupdate viruscanners) er valt dan ook weinig in de veilige modus te verwijderen.
:confused:

Hoe kan ik ontdekken of het soms aan het programma Explore ligt.
Heb eigenlijk weinig trek in de boel te verwijderen en opnieuw te installeren.
 
ik weet niet zeker maar lijkt dat je poorten 67 en 68 door firewall geblockt zijn en dat je daar door na 10 min IP adres verliest
 
Hoi,

Erg blij dat er weer reactie komt, is beslist niet leuk als men een nieuw abbo heeft en het werkt.


Geplaatst door DN
ik weet niet zeker maar lijkt dat je poorten 67 en 68 door firewall geblockt zijn en dat je daar door na 10 min IP adres verliest

Daar geloof ik eerder in, ondanks dat ik de firewall en virusscanner heb verwijderd, zou het dan nog mogelijk zijn dat er geblockt wordt? en hoe kan ik daar achter komen.

Ad-Aware kan register-blokkers vinden...

Ook dat heb ik met meerdere scanners nagelopen o.a. met Adware/Spysweeper met de updates daarvan.

MVG Karel
 
Hoi,

Update, kan nog steeds niets doen :(

Tiscali heeft nog steeds niet gereageerd op de mail(s), het heet echt helpdesk :rolleyes:

Heeft iemand nog een idee.


MVG Karel
 
Hoi,

is er nu echt niet iemand die nog een idee/oplossing heeft.

Tiscali geeft geen antwoordt!!!, de helpdesk zegt problemen door 98 ME.

Wat ik ook niet kan als ik een paar pagina's in de bewuste 10 minuten synchroniseer voor offline, kan ik de pagina's daarna offline niet opvragen!!

Misschien heeft iemand hier iets aan om het gebeuren aan de praat te krijgen.


MVG Karel
 
Firewall

Ik had het zelfde probleem, Maar na het uitschakelen van de firewall was het verholpen....
Althans, tijdelijk... De volgende stap weet ik ook nog niet....
 
probeer eens mozilla firefox er op te doen en dan kijken of het loopt, succes.
 
Topic is van 2004.
Dat zal nu wel opgelost zijn.
zo niet dan zou het zonde zijn dat gebruiker 6 jaar zonder internet heeft gezeten.
Let in het vervolg even op de houdbaarheid datum.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan