Na aanmelden zwart scherm.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Marek97

Gebruiker
Lid geworden
21 aug 2012
Goedendag,

Sinds vanmiddag doet mijn computer raar. Na het aanmelden krijg ik een zwart beeldscherm met de cursor is het midden. Taakbeheer kan ik gewoon opstarten en als ik voor een andere gebruiker kies krijg ik gewoon het blauwe Windows 7 aanmeldscherm.
Alles lijkt dus gewoon de werken alleen zie ik geen bureaublad.

Specs.
Windows 7 64x, 4 GB RAM, Asus HD 5670

Ik heb geen idee wat ik hiermee moet. Heeft iemand raad?

als je taakbeheer kunt starten kijk dan bij proccesen of 'explorer.exe' in de lijst staat zo niet dan klik je op nieuwe taak (uitvoeren)
en typt alleen : 'explorer.exe' zonder tekens

Als ik Explorer.exe intyp bij nieuwe taak krijg ik de volgende melding : " Kan het bestand Explorer.exe niet vinden. Controleer of u de naam juist hebt ingevoerd en probeer het daarna opnieuw.*

Kunt u hier iets mee ?
Mvg

Laatst bewerkt door een moderator:
Uitstekende tip van elimalkaas om als eerste te proberen.

Probeer eens in het Nieuwe taak-vakje:
c:\windows\explorer.exe

Ik krijg (o.b.v. jouw vorige posting) sterk het idee dat de omgevingsvariabele PATH niet meer klopt (of zelfs afwezig is).
[Mogelijk daarbij dan nog dat er in de registry wat verkeerd staat m.b.t. de Shell die gestart moet worden (wat dus explorer.exe moet zijn) en/of Userinit.
Zie bijlage hoe het er in Windows XP uit ziet. Jij hebt een andere versie, dus niets mee doen.]

Tijs.

Bijlagen

• Registry_Winlogon.JPG
    Registry_Winlogon.JPG
    59,5 KB · Weergaven: 56
Nadat ik 'c:\windows\explorer.exe' had ingevoerd bij een nieuwe taak kreeg ik wederom een foutmelding dat hij het bestand niet kan vinden. Ook heb ik explorer.exe vervangen door userinit.exe maar ook dat werkte niet.

Vervolgens heb ik een foto gemaakt van het regedit-mapje wat u mij liet zien. Het ziet er als volgt uit bij mij:
20140911_074323.jpg
Hopelijk dat u er iets mee kan.
mvg

Probeer eens in dat Nieuwe taak vakje:
cmd.exe

In het CMD-venster:
sfc /scannow
of evt.
C:\windows\system32\sfc /scannow

Misschien/hopelijk brengt dat explorer.exe terug in de C:\Windows map.

Tijs.

Er staat nu dat ik geen administrator ben terwijl het mijn computer is : 2014-09-11 13.18.18.jpg

Tsja, je mogelijkheden zijn erg beperkt, omdat je geen Bureaublad etc. hebt, nu.

Ok, ik heb even op mijn eigen computer gekeken waar je explorer.exe vandaan zou kunnen aanroepen:

Map van c:\windows\winsxs\amd64_microsoft-windows-explorer_31bf3856ad364e35_6.1.7601.17514_none_afdaac81905bf900

21-11-2010 05:24 2.872.320 explorer.exe
1 bestand(en) 2.872.320 bytes

Map van c:\windows\winsxs\amd64_microsoft-windows-explorer_31bf3856ad364e35_6.1.7601.17567_none_afa79dc39081d0ba

25-02-2011 08:19 2.871.808 explorer.exe
1 bestand(en) 2.871.808 bytes

Map van c:\windows\winsxs\amd64_microsoft-windows-explorer_31bf3856ad364e35_6.1.7601.21669_none_b0333b22a99da332

26-02-2011 08:14 2.871.808 explorer.exe
1 bestand(en) 2.871.808 bytes

Probeer dus een van de volgende aanroepen, weer in het Nieuwe taak-venster:
c:\windows\winsxs\amd64_microsoft-windows-explorer_31bf3856ad364e35_6.1.7601.17514_none_afdaac81905bf900\explorer.exe
c:\windows\winsxs\amd64_microsoft-windows-explorer_31bf3856ad364e35_6.1.7601.17567_none_afa79dc39081d0ba\explorer.exe
c:\windows\winsxs\amd64_microsoft-windows-explorer_31bf3856ad364e35_6.1.7601.21669_none_b0333b22a99da332\explorer.exe

PS: Ik ga hier van Windows 7 64-bit uit.
PS2: Het was handiger geweest als je explorer.exe (eerst) had kunnen kopiëren naar de C:\Windows map, maar zoals je gemerkt hebt heb je daar niet de rechten voor op dit moment.
Werkt een van bovenstaande en heb je weer je Bureuablad, dan wél natuurlijk in de C:\Windows map kijken of explorer.exe daar staat, en indien niet, de aangeroepen versie die werkte in de C:\Windows map kopieren vanuit Verkenner. Als het goed is krijg je dan wel een vraag over rechten verkrijgen etc., dus (hopelijk) lukt het als je dan op Doorgaan klikt.

Tijs.

Ik heb alle 3 de adressen ingevoerd en ik krijg bij alle 3 kreeg een foutmelding met: ' Klasse is niet geregistreerd '
Bij het intypen gaf hij al snel deze drie adressen dus een typefout kan ik niet gemaakt hebben.*

Hopelijk is er een alternatief. Ik hoor graag van u

Ok, dan zul je moeten uitwijken naar reparatie m.b.v. de Windows 7 installatie-dvd.
hier een stap-voor-stap verhaal (in het Engels, maar met veel plaatjes etc.) hoe je in ieder geval Opstartherstel moet doen (ik raad je aan om dat minstens 2x achter elkaar te doen voordat je weer probeert om Windows te starten vanaf de harde schijf).

Verder kun je in het herstelmenu zowel Systeemherstel proberen naar een datum/tijdstip dat alles nog werkte en als derde optie (via keuze Opdrachtprompt) nog sfc /scannow uit te voeren.
Zie hier, waar je in mijn eerste link hier boven kunt zien hoe je bij dat menu kunt komen.

Tijs.

Dan doe ik heel windows 7 wel opniew installeren, ik het er toch veel troep op staan. Maar is er dan een mogenlijkheid om 1 mapje te behouden. Ik heb een map met wat persoonlijke dingen die ik graag zou willen behouden van ongeveer 50gb. Is er een mogenlijkheid om deze naar de verplaatsten naar de nieuwe.?

Mvg

Als je niet formatteert (dus de huidige Windows overschrijft; natuurlijk weer naar C:\Windows installeren als dat een vraag is tijdens de installatie) dan blijft die map gewoon staan als die maar niet onder C:\Windows of C:\Program Files of C:\Program Files (x86) staat (en ook niet onder C:\Users of C:\Gebruikers).

Mogelijk moet je (na installatie van de nieuwe Windows) dan wel weer jezelf rechten verschaffen op die bewaarde map (zoals eigenaarschap nemen, rechten toekennen etc.), maar de map zou moeten blijven staan.

Is er wel genoeg schijfruimte over voor nog een installatie, want de oude Windows map (en sommige anderen mappen ook, dacht ik) wordt doorgaans onder C:\Windows.old bewaard, dus blijft nog ruimte in beslag nemen. Die ruimte kun je (na de installatie en na zeker te zijn dat er niets nuttigs meer in staat) worden opgeruimd/verwijder m.b.v. Schijfopruiming.

Tijs.

Op dit moment staat er windows 7 home premium 64bits op. Ik kom een cd tegen van windows 7 professional maar dan 32 bits. Ga ik er op vooruit als ik professional erop zet? Of ga ik door die 32 bits er op achteruit?

Mvg

Als je 4 GB intern geheugen of minder hebt dan ga je met 32-bit (zo goed als) niets missen t.o.v. 64-bit.

Tijs.

Ik probeer om het te installeren maar als ik de cd onder het opstarten erin doe krijg ik helemaal geen ene melding en krijg ik geen instalatievenster te zien. Ik krijg gewoon het aanmeldscherm te zien. Na het inloggen doet hij ook niets.

In de bios moet in de boot volgorde de dvd speler als eerste staan.
En verder mogelijk een fout gebrande dvd, dus (bijv.) een .iso bestand op een data dvd geschreven ipv. (bijv.) "write image file to disc" gebruikt van ImgBurn

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan