Na aansluiten via VGA gaat tv op standby?

Status
Niet open voor verdere reacties.

vwboyz

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
15 mrt 2011
Hallo allemaal,

wil graag mijn pc aansluiten op tv, via een VGA-kabel.
Maar als ik de tv aanzet en dan de pc, zie ik een paar seconden het windowsopstartscherm op mijn tv en dan springt de tv uit en doet het scherm van de pc het gewoon weer, maar krijg dus geen beeld op tv????

Zodra ik de kabel uit de tv trek, dan springt ie weer aan op het pc-kanaal.

Weet iemand het antwoord hierop?

Dank je wel. Danny

Ik denk dan dat die pc niet compatible is met die tv dat het gewoon niet goed is ingesteld

moet je even kijken naar je instellingen hoe je de monitor hebt staan :)
makkelijkste is om even je beeldscherm uit te breiden of gewoon te klonen

dat kun je vinden onder monitor instellingen
of het hulpprogramma van je 3d kaart (ati catalyst enz enz)
mocht dit nog niet werken moet je idd het probleem ergens ander zoeken
probeer wel even de detecteren optie :) en kijk of je pc de tv vind

Eerst maar eens volledig in VGA modus opstarten. Ik vermoed (net als de vorige helper) dat de resolutie die jij hebt ingesteld in Windows niet door je tv wordt ondersteund.

VGA modus:
In XP: Druk herhaaldelijk F8 totdat het Windows 'opstartkeuze-menu' verschijnt. Kies daar VGA modus.
Vista/W7: Druk herhaaldelijk F8 totdat het Windows 'opstartkeuze-menu' verschijnt. Kies daar Enable low-resolution video (640×480) modus (heb even geen NL-vertaling bij de hand) of een optie die lijkt op/klinkt als VGA-modus.

Tijs.

Allemaal bedankt voor jullie reacties.
Maar kan mijn monitor-instellingen niet vinden.
Ook de F8 herhaaldelijk indrukken geeft geen sein.
Beamer doet het wel op tv, dus zal ik in de computer iets moeten doen.
Kan iemand iets specifieker aangeven over Vga instelling of monitor instellingen veranderen?
Alvast bedankt

windows 7? zo ja start > uitvoeren > beelschermresolutie aanpassen intoetsen :)
daar druk je op detecteren en dan meerdere schermen deze beeldschermen uitbreiden of dupliceren..

windows xp rechtermuis klik bureaublad dan instellingen (geloof ik) en dan waar je je resolutie ook aanpast beeldscherminstellingen (geloof ik) daar kun je hetzelfde doen als in win 7

als je laptop hebt wil het nog wel eens werken om op de "FN" toest + f? (zie icoontje) meestal f4 te drukken kijk eens of je tv hem dan oppikt :)

*me geheugen laat me vandaag in de steek

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan