Na afsluiten weer opstarten

• Onderwerp starter Onderwerp starter pvdm
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

pvdm

Gebruiker
Lid geworden
24 jul 2005
Als ik mijn PC heb afgesloten start deze vanzelf (na enige tijd) weer op.
Voor de rest werkt alles prima en voor zover ik kan nagaan zitten er
geen virussen o.i.d. in!?

Weet iemand raad?

welke computer en welk besturingssysteem heb je

Aangezien hij zijn vraag bij windows 2000 heeft gepost zal hij ook Windows 2000 draaien.

Je zegt dus dat je pc vanzelf terug opstart. Wat je eens moet proberen, is na het afsluiten je internetkabel er even uittrekken. Als hij zonder LAN kabeltje niet vanzelf terug opstart, moet je waarschijnlijk WOL (Wake On Lan) in de bios uitzetten.

LAN kabeltje eruit getrokken >> PC start niet meer vanzelf op. Dat was dus een goede suggestie!

In de BIOS kom ik alleen tegen: Resume on ring / LAN. Is dat hetzelfde?

Ja, dat is hetzelfde. Mocht het dan alsnog niet werken, dan kun je eens kijken of je een losse ethernet kaart hebt. Hier zit dan meestal een klein tweeaderig geel of wit kabeltje aan wat naar het moederbord loopt. Kabeltje verwijderen (zijn gewoon plugjes) en dan is komt het WOL signaal ook niet meer door.

Toen ik zeker wist dat dat hetzelfde was heb ik in de BIOS gekozen voor disable.

Er deed zich daarna iets voor waar mijn PC af en toe ook last van heeft. Het apparaat sloot vanzelf af!
M.a.w. het start vanzelf op en het sluit vanzelf af.
Ik ben toen gaan zoeken op het net en wat blijkt? E.e.a. zou wel eens kunnen liggen aan een beveiligingslek in Plug and Play. Hierdoor kan de controle over je PC worden overnemen. Zie ook:
http://www.microsoft.com/downloads/...c37-47d2-82ef-0ac89905c88f#QuickInfoContainer

Ik heb de hot-fix inmiddels geinstalleerd!
Tot nu toe werkt de boel naar behoren.
Laten we hopen dat het zo blijft.

Tenslotte wil ik iedereen bedanken die een bijdrage heeft geleverd aan het oplossen van deze vraag.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan