Idd. en da's precies de reden dat je simeplweg even moet Googlen naar wat testjes. Hierboven wordt gesuggereerd dat je op AVG negatieve resultaten kunt vinden. Welnu, dat klopt. Maar evengoed kan ik van álle andere hierboven genoemde tooltjes slechte reviews vinden, da's nu net de grap. Je zal van de meeste users een 'persoonlijk' advies krijgen en een persoonlijk advies is veelal niet objectief. Er bestaan in principe geen slechte scanners. Daarbij komt dat elke test ook nog eens een keer een momentopname is : het ene moment vangt scanner X 95% van alle aangeboden virussen, bij een test enkele maanden later vangt dit produkt 'maar' 91% van de virussen. Je moet gewoon Googlen naar een betaalbare (of gratis) scanner waarvan de testst iig. 'zeggen' dat het geen 'zuigend' programma is, m.a.w. dat het veel van je systeembronnen wegslobbert.
Voor wat het waard is :
ik gebruik al 25 (!!!) jaar Norman (kost mij thans voor 5 pc's voor 3 jaren 149 euro) , een produkt dat ooit TBAV heette en later Norman. Ik ben nog nooit écht door een virus gebeten, wél getroffen, maar Norman wist het altijd te 'handelen'. Daarnaast heb ik op mijn netbookje het gratis AVG draaien. Ook op dit machientje ben ik nog nooit door een virus benadeeld. Heb je wat aan dit 'persoonlijk' advies ? Nee / Ja, het geeft slechts weer dat ik tevreden ben over deze 2 producten, maar net zo makkelijk zijn er vele anderen minder tevreden over deze beide produkten.