Na AVG installeren,geen internet meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

sytske

Verenigingslid
Lid geworden
13 nov 2005
Ik installeerde na downloaden van AVG deze antivirus software op een pc van een familielid.Direct er na geen internet meer.Outlook werkt wel en ook de netwerkverbinding is goed.Ik neem aan dat AVG de oorzaak is.
Graag jullie advies.

Het kan zijn dat één van je schields van AVG nu je internet blocked.

edit: nog een tip gebruik Avast! Antivirus. vele malen beter(vind ik)

Laatst bewerkt:
Gooi AVG er inderdaad af. Geen moeite in steken.
Avast, zoals Dennis adviseert, is een beter alternatief.
Ook MS Security Essentials, Antivir en Panda Cloud zijn goede anti-virus pakketten.

Kan iemand mij zinvolle hulp bieden?
groet Sytske

Zoek maar eens op "AVG crash" of "AVG performance".
Al tweemaal een corrupte update uitgegeven afgelopen 3 jaar waarbij pc crasht.
Performance is relatief bedroevend.
Genoeg negatieve reacties te vinden.
Veel sporen heeft AVG al gewist naar hun eigen forum.
Geeft toch te denken...

Als je mijn eerste advies niet zinvol vindt dan laat ik het graag aan anderen over.

Ik gebruik ESET smart security 5 betaalde versie, en werkt perfect, ik hoef niks te doen, als hij virus ziet, haalt hij weg, en dan kan ik later zien, en kan je rapport versturen. Ik had 1x een fout met me Firewall, maar dat was zo op te lossen.

Zoek maar eens op "AVG crash" of "AVG performance".
Al tweemaal een corrupte update uitgegeven afgelopen 3 jaar waarbij pc crasht.
Performance is relatief bedroevend.
Genoeg negatieve reacties te vinden.
Veel sporen heeft AVG al gewist naar hun eigen forum.
Geeft toch te denken...

Da's ongeveer precies wat ik bedoel..............
Om het even welke antivirus progje je gaat zoeken, er is altijd wel een test te vinden waarin anderen beter zijn. M.i. behoren de meest bekende (gratis) antivirustooltjes allemaal tot de groep die >90% afvangen en dientengevolge zijn ze allemaal goed (of slecht, net wat je wilt).

Nee, waar ik bij dergelijke stevige uitspraken naar op zoek ben, is objectieve informatie waarom de ene véél beter zou zijn dan de andere.

Na-AVG-installeren-geen-internet-me

Ik heb mij door consumentenbond laten leiden en kocht voor 27 Euro hun av programma.Gekissebis over "wel of niet goed"schiet ik weinig mee op.Ik vraag om HULP begrijp je.
groet Sytske

Idd. en da's precies de reden dat je simeplweg even moet Googlen naar wat testjes. Hierboven wordt gesuggereerd dat je op AVG negatieve resultaten kunt vinden. Welnu, dat klopt. Maar evengoed kan ik van álle andere hierboven genoemde tooltjes slechte reviews vinden, da's nu net de grap. Je zal van de meeste users een 'persoonlijk' advies krijgen en een persoonlijk advies is veelal niet objectief. Er bestaan in principe geen slechte scanners. Daarbij komt dat elke test ook nog eens een keer een momentopname is : het ene moment vangt scanner X 95% van alle aangeboden virussen, bij een test enkele maanden later vangt dit produkt 'maar' 91% van de virussen. Je moet gewoon Googlen naar een betaalbare (of gratis) scanner waarvan de testst iig. 'zeggen' dat het geen 'zuigend' programma is, m.a.w. dat het veel van je systeembronnen wegslobbert.

Voor wat het waard is :

ik gebruik al 25 (!!!) jaar Norman (kost mij thans voor 5 pc's voor 3 jaren 149 euro) , een produkt dat ooit TBAV heette en later Norman. Ik ben nog nooit écht door een virus gebeten, wél getroffen, maar Norman wist het altijd te 'handelen'. Daarnaast heb ik op mijn netbookje het gratis AVG draaien. Ook op dit machientje ben ik nog nooit door een virus benadeeld. Heb je wat aan dit 'persoonlijk' advies ? Nee / Ja, het geeft slechts weer dat ik tevreden ben over deze 2 producten, maar net zo makkelijk zijn er vele anderen minder tevreden over deze beide produkten.

Laatst bewerkt:

In gast0225s toespraak is een ervaringsdeskundige aan het woord.En daar is niets mis mee.
Ik ben zeker geen PC held.Daarom weet ik nu niet hoe praktisch te handelen .De 27 Euro weggooien ,AVG er af en iets anders er op zetten?
groet Sytske

Ik kan soms kort door de bocht overkomen.
Maar ik heb al aardig wat ervaring met virusscanners, eigen ervaring en van een hondertal gebruikers, inclusief ervaring van hun thuiscomputer. AVG werkt aardig net zoals andere virusscanners die ik noemde, echter AVG geeft de meeste problemen. Vandaar mijn (kort-door-de-bocht) reactie. Maar ik adviseer nog steeds AVG niet te gebruiken, omdat er betere alternatieven zijn.
Het is goed reviews te raadplegen op meerdere sites.
@gast0225, ook testen zoals op: http://www.av-test.org/en/tests/test-reports/novdec-2011/
Echter, elke review geeft een beperkt beeld. Ik vraag altijd aan gebruikers in mijn omgeving over ervaringen van applicaties. Daar hecht ik persoonlijk meer waarde aan.
Zeer uitgebreide tests, die je wel of niet objectief wilt noemen, ben ik nog niet tegengekomen.

Laatst bewerkt:
Idd. een zéér interessant linkje waar topicstarter je denk ik dankbaar voor zal zijn. Het linkje laat overigens ook zien dat bepaalde merken (zoals ik hierboven schreef) van maand tot maand heen en weer swabberen in de ranking.

Na-AVG-installeren-geen-internet-meer

Kort of lang door de bocht,ik dank jullie hartelijk voor de reacties.Ik denk inderdaad die €27 maar weg te gooien en van de door jullie genoemde software gebruik te gaan maken.Ik moet echter hier voor op reis naar mijn zus maar zal t.z.t. de resultaten melden.
groeten Sytske

Succes met de installatie.
Mocht jij de beheerder zijn van de pc van jouw zus:
- indien jouw zus weinig tot geen programma's installeert: laat haar werken onder een useraccount
- teamviewer werkt ideaal bij beheer en advies op afstand
Ben benieuwd naar jouw ervaringen.

Na-AVG-installeren-geen-internet-meer

Bedankt voor de wens.Het is maar een afstand van ca.10 km.Ik moet er de Brienenoord- brug voor over en dat is voor mij iets als "een brug te ver"
Hoe dan ook,je wordt op de hoogte gehouden!
groet Sytske

Inmiddels mijn zus bezocht AVG er af en microsoft beveiliging er op.En direct na dat ik AVG had verwijderd ,gelijk weer internet.Vreemd is wel dat de waarschuwing dat de pc niet beschermd is blijft verschijnen en internet moeilijk opstart.Maar beter traagheid bij opstarten dan helemaal geen internet.Toch zou ik ook dat probleem opgelost zien.
Welke knappe kop weet ook hier een oplossing voor?Oh ja ik heb alle overtollige software al verwijderd.
Tot zo ver bedankt en toch jammer van die Euro,s.
Sytske

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan