Na BIOS-update,niet meer opstarten HELP !!

• Onderwerp starter Onderwerp starter cort
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

cort

Gebruiker
Lid geworden
24 nov 2002
Hallo,

Ik heb een Abit IN9 32X Max moederbord.Er zit een programmatje bij deze abitmoederbord om de bios up te daten.Dit wou ik eens proberen en alles ging volgens mij heel goed.Kreeg het bericht dat aales OK was en dat ik moet booten.Dus ik boot en kom tot het venster waar ik moet kiezen tussen XP en Vista ,maar dan niets meer.
Heb ook in de nieuwe bios alles terug gezet als voorheen (denk ik) maar kan nu niet meer opstarten.Ik dacht dat mijn bootloader misschien niet meer goed was,dus zte ik de CD van windows erin en probeer hiervan te booten om te kunnen herstellen.Deze CD gaat ook niet verder dan de beginpagina.,en dan blijft hij steken.

WIE WEET RAAD,ik heb mijn PC nodig voor het werk en zit nu helemaal in de rats ???Ik ben ten einde raad.

Thanks

Er misschien vergeten bij te zeggen dat ik zonder problemen in mijn biosscherm geraak en alles nog kan aanpassen.

Laatst bewerkt door een moderator:
als je systeem gewoon goed draai laat dan bios updaten achter wegen.
dit dien alleen gedaan te worden als het echt nodig is (voorbeeld een nieuw cpu die niet,
goed woord herkend).
bij elke bios flash dien je de cosmo clear jumper te gebruiken kijk hier voor in je manual van je bord.
daarna default settings laden.
en daarna alles aan passen weer.

Thanks Virtuosa voor je snelle reactie.
Ik wou helemaal niet updaten,gewoon kijken of er een update was,maar het progje ded alles en ik durvde hem niet te stoppen.Het is nu eenmaal gebeurd.

Wat de jumper betreft,die heb ik al van plaats veranderd eb teruggezet.Ikwil het nog wel eens proberen.

Maar aangezien ik tot het keuzescherm gerak ,heeft dit dan toch met de bios te maken ?

Thanks

Heb nogmaals de jumper van plaats gewisseld,maar nog steeds hetzelfde probleem.Ik kom tot het keuzescherm (dualbootscherm),en dan niets meer

Word echt hopeloos !!

Laatst bewerkt door een moderator:
Bijkomend vraagje : aangezien ik in mijn bios kan komen en er aanpassingen in kan maken,wil dat zeggen dat de update gelkt is.?
Is er met mijn probleem een verkeerde instelling in de bios ?

Echt niemand die een sukken wil helpen.Zit echt in de sch...

Re:

jah ik vind het zowiezo dom dat je zoiets doet!

er wordt namelijk altijd door de ontwikkelaar bij gezet!
"Please note, BIOS update is only recommended when experiencing technical difficulties with your system, And is not recommended to be performed regularly.

Moreover, due to the nature of BIOS update, there is certain level of dangers involved. BIOS update must be performed with extreme caution . During BIOS update process, your system must be maintained without interference or power loss to prevent unexpected damage." (Asus!)

maar omdat ik niet ze slechtste ben, haal het batterijtje van je moederbord er uit en hou hem er z'n 30 min tot een uur uit (zonder voeding dat je pc stroom krijgt van het netstroom!) daarna zou hij helemaal gereset moeten zijn

Bios

volgens mij als je na de bios update gewoon in je bios kan komen is je bios update gewoon gelukt ?? vreemd dat je niet opnieuw windows er op kan zetten .

Laatst bewerkt:
je kan kijken of default settingd helpt om op te starten zo niet dan denk ik toch dat het,
misslukt is.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan