Na BIOS-update op A7V8X: zwart scherm.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mol

Gebruiker
Lid geworden
21 nov 2000
Berichten
140
Wie kan mij met het volgende probleem helpen.

Een BIOS-update uitgevoerd met Asus EZ flash op een moederbord van Asus: A7V8X

Alles leek gelukt te zijn tot de herstart ... er startte niets meer op, ik kreeg een zwart leeg scherm.

Een paar maal herstart gedaan, maar zonder resultaat.

Toen maar de kast open gemaakt, stroom eraf en de Cmos-batterij 20 minuten verwijderd, daarna weer geplaatst, stroom erop en vol verwachting herstart uitgevoerd, maar ...

Inderdaad, nog steeds dat zwarte lege scherm.

Wat kan ik doen?
 
IK wil niet heel negatief doen, maar de kans zit er in dat je een verkeerd afgelopen biosflash heb gedaan...

dat betekent in gewoon nederlands dat je je mobo heb gesloopt:cool:
Had je wel de juiste biosupdate? Waarom wilde je flashen?

Hoelang heb je al dit mobo? Je kan proberen op de garantie een nieuw mobo te krijgen, maar ik geef je heel weinig hoop.
 
Heel misschien is er nog hoop:

ik heb zelf een MSI plankje en toen ik daarvan het bios wilden gaan flashen heb ik vooraf 2 mogelijke opties gekregen (readme.doc) van MSI om in het geval van een fataal afgelopen flashsessie, de boel toch weer draaiende te krijgen:

De meest simpele (en goedkope) : tijdens het maken van de flashdiskette werd er een kopie gemaakt van het e.e.a. In geval van een foute flash zou ik d.m.v. die diskette de boel weer kunnen recoveren. (niet nodig gehad gelukkig) Heel misschien heb jij ook wel een disk moeten maken voor / tijdens het flashen ?

De wat duurdere oplossing die MSI biedt / bood :
in geval van een compleet "dood" systeem kon ik de mobochip eruit halen en opsturen naar MSI. Zij garanderen binnen 5 werkdagen een herstelde chip retour.......... alleen dat kostte iets van 35 €. (Altijd nog voordeliger dan een nieuw mobo) Ook deze optie gelukkig niet nodig gehad.

Wie weet is een van beide oplossingen bij jou ook mogelijk ?
 
Aan Stigter,

Ik heb het mobo zo'n 2 jaar en ik had de juiste bios-update van de site van Asus gedownload.

Aan Pasja,

Ja ik had ook die mogelijkheid voor eventueel herstel, maar stom! stom! genoeg heb ik het niet gedaan.

Omdat ik nu nergens bij kan, is er ook geen mogelijkheid om iets anders te proberen.
Zou dat de enige oplossing zijn: het opsturen van de mobo-chip? Hoe herken ik die chip en heeft MSI daar een speciaal adres voor?

Mol.
 
Lees dit topic eens Mol,
asus bios upgrade

En dan met name dit verhaal van Tiborv
De waarschuwing bij de BIOS-download "K8V SE Deluxe BIOS 1004 **If your current BIOS is earlier than 1003 (e.g. 1001), please flash BIOS using afudos, and do not use EZFlash or ASUS Update** "

Ik ben helaas door ervaring wat huiverig van de biosflash..
 
Ik begrijp dat Pasja een mogelijkheid via MSI aangaf, ik moet natuurlijk bij Asus zijn.

Het verhaal over EZ-flash gelezen, inderdaad had ik niet moeten flashen met EZ, haastig haastig, beter om goed te lezen en natuurlijk gebruik maken van eventuele hersteloptie.

Maar daar heb ik nu niets meer aan, eigenschuld.

Ik zal nog eens bij Asus kijken.

Bedankt voor zover, Mol.
 
Laatst bewerkt:
Nou da's mooi ...

Dat gaan we proberen, hoop dat het lukt, ik ben al druk bezig allerlei gevraagde gevens te verzamelen enz.

Bedankt crash.

gr. Mol.
 
Informeer even bij die mensen en leg de situatie uit.
Ze kunnen je waarschijnlijk zo antwoord geven of dit te repareren is door hun.:)
 
Crash, nog bedankt voor het aandragen van het emailadres van het bedrijf FLASHBIOS DEVELOPMENTS:

http://www.flashbios.org/nl/index_nl.html

Ik heb eerst een info-mailtje gestuurd, antwoord was: 'stuur maar op'.
De lege bios-chip uit het moederbord gepulkt en opgestuurd samen met een door mij ingevuld gegevensformulier en met het juiste bestand op een floppy, en 4 dagen later had ik de geladen chip al weer terug.

EN HIJ DOET HET !!! Perfect, alsof er niets gebeurd is.

FLASHBIOS DEVELOPMENTS: een prima bedrijf.

gr. Mol.
 
Graag gedaan.

Mooi zo Mol.:thumb:

Nu niet zomaar meer gaan flashen.;):p
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan