Na bios update overclocking niet meer mogelijk.

Status
Niet open voor verdere reacties.

master09

Gebruiker
Lid geworden
27 jul 2009
Beste mensen,

Heb deze week mijn Q6600 Binnen gehad (G0 Stepping) en wil deze overclocken. Het naar informatie gevraagd hoe ik dit het beste kon doen en ze zijden tegen mij dat ik eerst min bios moest updaten,
Na dat ik Mijn bios heb geupdated en ik naar CPU overrides ga vraagt hij of ik het zeker weet, Als ik er dan in ben kan ik niks veranderen. Eerst zat er bij mijn bios MB Intelligent Tweaker. Is er mogelijkheid deze er weer in terug te krijgen of er een andere bios versie op te zetten?

Alvast bedankt,

Mvg Maikel

Ok, BIOS updaten was waarschijnlijk niet nodig, dat hoef je alleen te doen wanneer iets het niet (goed) doet/er functionaliteit mist.

Je kunt als het goed is gewoon de oudere BIOS erop terug flashen. Deze zal je dan van de site van de fabrikant af moeten plukken en op een bootable medium zetten (cd/usb), maar dat wordt ook wel op de site uitgelegd dan. Via een windows utility gaat meestal niet lukken, die doen geen update/downgrade naar een lagere versie (overigens is in windows updaten niet aan te raden, veel gevaarlijker).

Ik heb een D975XBX2 En heb van de intel site bios Gedownload op een cd gezet en de bios geupdated, Hoe kan ik hem terug flashen?

een versie lager nemen en bijvoorbeeld die versie op een floppy zetten. Meestal krijg je bij het opstarten te zien druk f2 voor bios enz. Bij mij zit er EZ Flash Utility. als je dat ergens kan vinden kun je hem terug zetten

Probleem is dat ik die niet kan vinden, Iniedergeval niet met De mb intelligent tweaker.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan