Na branden dvdrw brander niet meer herkend

Status
Niet open voor verdere reacties.

1walter9

Gebruiker
Lid geworden
11 jul 2002
Ik heb een raar probleem, ik heb een Philips LightScribe dvd brander. Het ging altijd goed, 8 speed en 4 speed, achter elkaar, maar sinds een week of 2 begint er een vreemd probleem te komen:

Als ik bijv. een Dvd film heb gebrand en ik wil daarna nog een film branden dan is de Dvd brander helemaal verdwenen uit mijn apparaatbeheer en of windows verkenner enz.

Ik moet heel vak de pc achter elkaar opstarten voordat hij weer word herkend, en ik moet er ook geen dvd in hebben zitten, want dan word hij nooit herkend.

Ik zie nu als enige oplossing om de helle boel te formatteren, want hij stopt ook heel vaak op 85% van het brandprocces.

Weet iemand een andere oplossing, laat her graag even weten door hier een bericht te plaatsen of een mailtje sturen.

Raar probleem hoor, welk brand programma gebruik je?? Maar het is wel vreemd dat hij na het branden je DVD/R niet eens herkent, dus mischien moet je idd alles ff formateren,

Succes :thumb:

verwijder de brander eens uit app.beheer en start de pc opnieuw op.
alles wordt dan weer opnieuw geinstaleerd.
waarschijnlijk doet hij het dan wel weer.

mocht dat niet helpen zoek dan eens de nieuwste driver op van de brander en instaleer die eens.
dat kan ook nog helpen

Ps. verwijder hem eens geheel(stekkers los, ook idekabel) en dan de pc opnieuw opstarten.
Daarna alles weer aansluiten.
De bios moet dan deze drive weer opnieuw instellen in z'n eigen omgeving.
De kans is dan vele malen groter op succes, dan alleen maar verwijderen uit de hardwareprofiel.

Ik gebruik o.a Nero 7 en DvdDecrypter of zo iets.

Als ik de computer opstart dan is ie al weg uit mijn apparaatbeheer, maar installeerd ie hem niet.

Ik proberen om hem even van de ide kabel af te koppelen zoals hierboven beschreven staat, jullie horen er nog van, ik denk zelf dat mijn ide kabel niet meer goed functioneert.

bedankt voor de hulp, ik zal het laten weten.

Ik heb het probleem verholpen.

Wat is gedaan heb is: Ik heb 1 ide kabel met 2 aansluitingen voor apparaten, ik had er 1 vrij dus ben ik overgestapt naar de vrije.

Nu werkt het weer gewoon, maar mijn ide kabel moet toch vervangen worden want er zit iets niet goed.

Bedankt voor jullie hulp, gr, W@lter

:thumb: :thumb: :thumb: :thumb: :thumb: :thumb: :thumb: :thumb: :thumb: :thumb: :thumb: :thumb: :thumb: :thumb: :thumb: :thumb: :thumb: :thumb: :thumb: :thumb: :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan