Na Clean Install 2 Partities op SSD

Status
Niet open voor verdere reacties.

Gillian

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
31 dec 2000
Berichten
1.213
ik heb een Clean install gedaan op mijn nieuwe SSD ben vergeten eerst te formateren ik weet niet of dit iets uitmaakt maar ik zie nu 2 Partities een waar Win7 Home Premium opstaat 232.79 GB NTFS
en de andere Door systeem gereserveerd 100 MB NTSF.
Als ik op Start-Computer klik is NO 2 Niet zichtbaar maar bij start-computer-beheren-schijfbeheer is hij wel
zichtbaar.
de vraag wat is partitie 2 voor en kan ik die met easus partition master samenvoegenPC.jpg
 
Hoi Gillian,

Ten eerste, een 100MB partitie wordt altijd gebruikt door Windows 7. Dat is standaard namelijk. In die 100MB zitten boot files en recovery info. Microsoft beveelt dat dan ook aan om niet te verwijderen, omdat die partitie vrij essentieel is. Ik meen dat je hem wel kunt verwijderen, maar het is sterk af te raden.
Je hebt er tenslotte weinig last van.
 
Ok dat wilde ik dus ook weten waarvoor deze erop stond ik laat hem dus staan en bedankt voor de Info
 
Microsoft beveelt
De scheetjes.

Eerst partitioneren en formatteren en dan met de SSD alleen erin W7 installeren, heb je die partitie niet, tis maar 100MB en de alignment werkt, ook prima.

Zou zelf de schijf aan de eerste SATA poort willen maar goed.
 
is het een probleem als ik de stekkers omwissel zodat de C schijf in poort 1 zit
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan