Na crash kan ik Zone Alarm niet meer gebruiken

Status
Niet open voor verdere reacties.

crazyheels

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
27 mei 2002
Nadat ik een format C: had uitgevoerd en alle software opnieuw ging installeren kreeg ik spontaan een reset naar oude bestanden. Zojuist had ik Zone Alarm geinstalleerd en net daarna een modem.

Bij het opnieuw installeren van Zone Alarm krijg ik de volgende melding:

C:\WINDOWS\TEMP\GLB4225.TEMP

met daaronder een rood kruis en de tekst:

Validation failed for C:\WINDOWS\TEMP\VSUTIL.DLL

Wat is er gebeurd en wat moet ik doen om Zone Alarm weer te kunnen downloaden?

Heb nu even Outpost genomen; hoe werkt dat? Ik bedoel is het net zo goed als ZA?

Er is iets fout gegaan met je tijdelijke bestanden volgensmij,
probeer alle tempmappen te legen, te rebooten en opnieuw te proberen.

Outpost, is in mijn ogen de beter dan ZA,
maar geen kant-en-klare firewall zoals ZA of NIS.
Beetje basiskennis is wel gewenst.

Zelf gebruik ik deze guide om er wat meer kijk op te krijgen. Hier staan ook tips voor programmaregels zoals svchost e.d..

Laatst bewerkt:
Wat een klus....kan ik gewoon alle Temp mappen legen?
Kan ik dan niet gelijk die hele map weghalen? Of is dat een gevaarlijke.

Ik heb die outpost erop gezet; het valt me op dat een bestaand programma toestemming vraagt en je dat makkelijk kunt aangeven of ie wel of niet naar buiten mag.

Hoe zit dat met Outpost mbt binnenkomende verkeer?
Doet ie dat automatisch of moet ik daar iets speciaals voor doen?

Thx voor de antwoorden.

Heb die dll gezocht; heeft te maken met de true vector...wat het ook is. Heb em gedownload maar kan er niets mee.

Ik denk dat ik het laat voor wat het is en maar op Outpost ga vertrouwen, ben nou al.....3 dagen bezig.

Wat een klus....kan ik gewoon alle Temp mappen legen?
Kan ik dan niet gelijk die hele map weghalen? Of is dat een gevaarlijke.

Die tempmap kun je in principe gewoon legen dmv schijfopriuming in bureauaccessoires, systeemwerkset.
Mogelijk kan de oorzaak ook liggen aan een corrupt gedownloade file, dan zul je ZA opnieuw moeten downloaden.

Ik heb die outpost erop gezet; het valt me op dat een bestaand programma toestemming vraagt en je dat makkelijk kunt aangeven of ie wel of niet naar buiten mag.

Hoe zit dat met Outpost mbt binnenkomende verkeer?
Doet ie dat automatisch of moet ik daar iets speciaals voor doen?

Thx voor de antwoorden.

Inkomende verbinden kun je geheel naar je eigen hand zetten wanneer je outpost op "regel assistent" hebt staan. Hiermee zet je'm in een leerfase en zal kun je zelf regels aanmaken. Wanneer je alle inkomende vebinden die niet in de programmaregels(prioriteit1) of in de systeemregels(prioriteit2) staan wilt blocken zonder deze leer-popups, kun je volstaan door het beleid op blokkeren te zetten.

Wanneer er betaande programma's toestemming vragen voor uitgaande verbinden,(uitgaande verbinden zijn onafhankelijk van het ingestelde beleid)
kun je het beste even kijken op de site die ik hierboven vermelde, naar welke poorten en protocol het programma gebruikt.

Ik vind outpost een echte "hobby" firewall die, naarmate je meer bijleert, steeds leuker word en lekkerder gaat draaien.
Maar dat blijft persoonlijk...

True vector problemen herken ik,
ZA ging bij mij toen ook zeuren hierover.

Volgensmij was dat omdat ik een andere firewall reeds geïnstalleerd had staan en/of had draaien. Toen ik die had verwijderd ging de installatie vlekkeloos.

Ben eruit......ik heb uiteindelijk setup eroverheengegooid van Windows 98Se en vanaf toen kon ik ZA erweer op doen.....Snap het niet maar het lukt dus wel

crazyheels,

Mocht je dit probleem weer krijgen de volgende keer, dan moet je dat zo oplossen:

Ga naar C:\WINDOWS en leeg daar 2 mappen:

De map TEMP en de map INTERNET LOGS. Dan is je probleem over en kun je ZA zonder probleem installeren.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan