na defragmentatie start de pc niet meer op

Status
Niet open voor verdere reacties.

roal

Gebruiker
Lid geworden
20 mrt 2004
Berichten
72
Ik heb vandaag mijn computer gedefragmenteerd en tijdens dit proces ging de computer ineens uit. Na het opnieuw aandoen kan ik alleen nog maar in de setup komen. Hij start niet meer op vanaf de harddisc, bootfloppy of xp-rom. Hoe krijg ik mijn computer weer aan de praat. In de setup ziet hij de harde schijf wel. Het is trouwens een sata.
 
heb je al geprobeerd onder veilige mode op te start, opstarten met f8 ingetoetst houden.
 
als je van de cd-rom probeert op te starten is dat dan in de bios zo ingesteld ?
 
Ik heb de harde schijf eruit gehaald en nu start hij wel op van zowel floppy als cdrom. Dus is dan de harde schijf gecrasht???
 
Als de HDD in de bios als eerste staat en je haalt de hdd er uit dan start hij op van de floppy of cd-rom ja.

Vandaar mijn vorige vraag.
 
K.. dus, is er een mogelijkheid om nog gegevens ervan af te halen??
 
Reageer eens op mijn antwoorden/vragen . :rolleyes:
 
Ja de HDD staat in de bios als eerste en ik heb de hdd eruit gehaald en dan start hij op van de floppy of cd-rom ja.Sorry ik dacht dat dat duidelijk was. Maar voor mij is het nu duidelijk dat de hdd kapot is alleen weet ik niet of er dan nog een mogelijkheid is om er nog info af te halen is. En zo ja op wat voor een manier. Ik kom misschien niet zo duidelijk over maar dat komt omdat ik steeds een dag achter loop met het lezen van dit forum. Ik moet nl. steeds achter de pc van mijn buurvrouw en loop dus constant heen en weer. Grioetjes Roal.:confused:
 
.Sorry ik dacht dat dat duidelijk was.

Mijn glazen bol ligt bij de glazenbollenreparateur, dus het was mij niet duidelijk.
Ik vroeg hoe je bios stond en ik krijg als antwoord dat je de hdd er uit hebt gehaald. :confused:

Maar goeds, zet de hdd weer terug, stel de bios in voor opstarten van de cd-rom.
Start op vanaf de xp cd kies voor herstellen (toets r) en geef het commando:
Chkdsk /r (let op de spatie) enter

Mocht de pc dan nog niet werken kan je nog de commando's
fixboot
en
fixmbr
proberen.

http://support.microsoft.com/kb/307654/nl
 
Laatst bewerkt:
Zodra ik de hdd er weer in doe start niets meer op. Niet van de floppy en ook niet van de cdrom. En ja ik heb wel commando gegeven om zowel eerst van floppy als daarna eerst van cdrom op te starten(voor het geval dat dit je volgende vraag is) Zonder hdd start de computer wel van de floppy en van de cdrom op. Ik ga vandaag achter een andere hdd aan, maar had gehoopt dat ik de oude gegevens nog terug kon halen. Groet
 
Laatst bewerkt:
Hoi !

Probeer de schijf als tweede in een andere werkende PC te hangen en dan te benaderen.


Greetz,

Harry.
 
Of een nieuwe hdd in de pc en daarop XP installeren en daarna de oude hdd als slaver erbij hangen en kijken of je dan nog wat kan redden.

Als de hdd als slave erbij hangt zal je misschien eerst een schijfcontrole moeten uitvoeren.
Dat doe je door in Deze Computer rechts te klikken op dat station > eigenschappen > extra > nu controleren > twee vinkjes zetten > start.

Hier kan je nog het e.e.a lezen over kapotte harde schijven:
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/649273#hddvaag
 
Bedankt voor je aandacht en ik ga kijken op de link die je me gegeven hebt. Groetjes en een plezierige vakantie.:thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan