• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Na Delen excel document code gebruiken

Status
Niet open voor verdere reacties.

ozzyozzy

Gebruiker
Lid geworden
3 jul 2009
Hallo allemaal,

Excel bestand wordt beveiligd en gedeeld. Tijdens delen wil ik de volgende functie code gebruiken is dat mogelijk?
alvast bedankt voor reacties.

Code:
Option Explicit

Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)

If Target.Address(0, 0) = "FI2" Then
        Range("A1:A12").Locked = IIf(LCase(Target.Value) = "ja", True, False)
     End If

If Target.Address(0, 0) = "FI5" Then
       Range("U12:U20").Locked = IIf(LCase(Target.Value) = "ja", True, False)
    End If

If Target.Address(0, 0) = "FI9" Then
    Range("Z10:Z20").Locked = IIf(LCase(Target.Value) = "ja", True, False)
    End If

If Target.Cells.Count > 1 Or Target.HasFormula Then Exit Sub
    On Error Resume Next
    If Not Intersect(Target, Range("A71:EW302")) Is Nothing Then

Application.EnableEvents = False
        Target = StrConv(Target, vbUpperCase)
        Application.EnableEvents = True

End If
On Error GoTo 0
End Sub

Dat kan je toch eenvoudig zelf proberen? Bij het delen van bestanden worden wel bepaalde functionaliteiten uitgezet. Of dit ook geldt voor een Change event weet ik niet.

Ik heb het al getest, maar ik krijg een fout code locked 1004 na delen. Eerste kon ik het wel gebruiken, achteraf is deze foutmelding ontstaan. Is dit om te zeilen, met een andere slimmere code?
Na beveiliging erop zetten kan je het wel nog gebruiken.

Laatst bewerkt:
ik heb de bovenstaande vraag grondig getest, wat ik heb gemerkt is. Het werkt bij eerste keer invoeren van beveiliging en delen, nadat het excelbestand opnieuw geopend wordt werkt het niet meer. krijg ik al de fout. met alleen beveiligde worksheet. samen met delen krijg ik hetzelfde foutmelding 1004 locked.
het zit in de beveiliging modus. beveiliging niet erop alleen met delen krijg ik de foutmelding niet.

ik heb de bovenstaande vraag grondig getest, wat ik heb gemerkt is. Het werkt bij eerste keer invoeren van beveiliging en delen, nadat het excelbestand opnieuw geopend wordt werkt het niet meer. krijg ik al de fout. met alleen beveiligde worksheet. samen met delen krijg ik hetzelfde foutmelding 1004 locked.
het zit in de beveiliging modus. beveiliging niet erop alleen met delen krijg ik de foutmelding niet.

Je kunt de Locked eigenschap niet wijzigen als het werkblad is beveiligd, dus moet je in die code eerst de beveiliging eraf halen.

Werkmap delen is een antieke en vooral erg onbetrouwbare methode. Kan je niet beter het bestand in OneDrive of op Sharepoint plaatsen en gebruik maken van de CoAuthoring feature?

Je kunt de Locked eigenschap niet wijzigen als het werkblad is beveiligd, dus moet je in die code eerst de beveiliging eraf halen.

Werkmap delen is een antieke en vooral erg onbetrouwbare methode. Kan je niet beter het bestand in OneDrive of op Sharepoint plaatsen en gebruik maken van de CoAuthoring feature?

Uiteraard, anders gaat het niet werken. Tenzij die ander bewerkt met Excel on-line, dan kan het wel.

bestaat er ook een 365 voor bejaarden of studenten? ik heb pas al mijn onnodige maandlasten afgeschaft.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan